Johnny Wonder

Ons werk

Johnny Wonder zoekt en vindt oplossingen voor strategische vragen met een maatschappelijk karakter.

Dat doen we door die vragen eerst goed te bekijken. Door inzichten van de vraagsteller én die van ons te combineren, krijgen we het probleem scherp. Ontdekken we samen waar de oplossing ligt. En wat er voor nodig is om daar te komen.

Vervolgens ontwikkelen we communicatie-concepten en campagnes. Maken we content voor op social media. En geven we trainingen en advies.

Benieuwd hoe dat er precies uitziet? Bekijk hier wat we voor anderen maakten. Én waarom.

Ons Energienet

In 8,5 miljoen huishoudens de huidige energiemeters vervangen door de slimme meter; het is een monsteroperatie waar de netbeheerders van Nederland aan werken. Johnny Wonder werd door Netbeheer Nederland gevraagd om een communicatiestrategie en campagneplan te bedenken voor een positiever sentiment rond de slimme meter.

Netbeheer Nederland · 2017

Werken in de gehandicaptenzorg

We begonnen de Facebook-pagina Werken in de gehandicaptenzorg, waar we het vakmanschap van teams uit de sector belichtten. Dat werkte, want de pagina heeft nu meer dan 10.000 volgers en meer dan 2 miljoen mensen werden bereikt. En, minstens zo belangrijk: er ontstonden waardevolle discussies.

VGN · 2017

Fijn wonen

We verzorgen de social strategie en content van woningcorporatie Mitros.

Mitros · 2016 - heden

Mensen eten met #GVBeestje

In opdracht van GVB bedachten we manieren om reizen interessanter te maken, zoals het GVBeestje van kunstenaar Daniël Disselkoen.

GVB · 2016

We sturen ze op Jongerentoer

Johnny Wonder maakte een campagne om jongeren te inspireren erop uit te gaan met de trein.

Nederlandse Spoorwegen · 2016

Deze organisaties hielpen we al met gezien en gehoord worden.

Wat kunnen we voor jou doen?

Acht eeuwen zin

In opdracht van de orde der Dominicanen in Nederland ontwikkelden we een campagne rondom hun 800-jarig jubileum.

Dominicanen · 2016

Buitenaards Bereik

Johnny Wonder maakte een lanceringscampagne voor VPRO’s sciencefiction comedyserie.

VPRO · 2015

Supergewone mensen gezocht

In opdracht van Pleegzorg Nederland werkten we aan een wervingscampagne voor nieuwe pleegouders: Supergewone Mensen Gezocht.

Pleegzorg Nederland · 2016

De trein online

Sinds 2015 verzorgen we alle strategieën en content voor de sociale kanalen van de NS.

Nederlandse Spoorwegen · 2015 - heden

Brandveilige Kerstdagen

Johnny Wonder zette een feestdagencampagne op voor Brandweer Amsterdam-Amstelland.

Brandweer Amsterdam - Amstelland · 2015

Johnny & Frank

Voor marketingblog en opleidingsinstituut Frankwatching verzorgt Johnny Wonder sinds 2013 de driedaagse training Online Communicatiestrategie.

Frankwatching · 2013 - heden

Sanoma Social

Johnny Wonder is sinds 2014 als strategisch partner betrokken bij de ontwikkeling en uitvoering van een organisatiemodel voor Sanoma's online service activiteiten.

Sanoma Media B.V. · 2014 - heden