Johnny Wonder
Logo_JW

Ontspoord – de 1e WhatsApp-thriller van Nederland

Een week lang ontvingen treinreizigers een spannend verhaal op hun eigen smartphone, in appjes van 7 verschillende personages.

NS

Een Dagje Groen

Crowdfunding voor duurzaamheid! Met een campagne die de gezamenlijke impact van duurzaam leven meet, lieten we Nederland kennis maken met de naam én missie van Milieu Centraal.

Milieu Centraal

GVBeestjes Speurtocht

Voor de lancering van de Noord-Zuidlijn en het nieuwe Amsterdamse OV-netwerk ontwikkelden we een speurtocht door de stad.

GVB

Supergewone mensen gezocht

Voor Pleegzorg Nederland maakten we een landelijke wervingscampagne voor nieuwe pleegouders.

Pleegzorg Nederland

Ontwerpkracht
in de zorg

Voor het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie maakten we een reeks podcasts over ontwerpkracht in de zorg.

Stimuleringsfonds Creatieve Industrie

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.

NS tv

Johnny Wonder ontwikkelde de strategie plús een aantal succesvolle formats voor NS tv - het YouTube-kanaal van NS.

NS

De trein online

Sinds 2015 verzorgen we alle strategieën en content voor NS op Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube.

NS

De kopje suiker award

Voor woningcorporatie Mitros reiken we elke maand een gouden kopje suiker uit aan sociale huurders die elkaar nomineren als Beste Buur.

Mitros

Harry & Meghan

Om de nieuwe treinverbinding tussen Amsterdam en Londen te vieren stuurden we 10 Nederlandse ‘Prince Harry’s’ met de Eurostar naar Londen voor een date met hun eigen Britse ‘Meghan’.

NS International

Ons Energienet

Voor Netbeheer Nederland maakten we een landelijke campagne rondom de uitrol van de slimme meter.

Netbeheer Nederland

Werken in de gehandicaptenzorg

We begonnen de Facebook-pagina Werken in de gehandicaptenzorg, waar we het vakmanschap van teams uit de sector belichtten.

VGN

Reiziger die je bijbleef

Voor NS maakten we een contentserie rondom de Reiziger die je bijbleef, waarin personeel én reizigers de mooiste verhalen deelden over reizigers die dit jaar een indruk bij hen achterlieten.

NS

Bliksemstarters

Om JINC te helpen aan nieuwe samenwerkingspartners maakten we lokale campagnes over de vraag: Wie gaf jouw carrière een bliksemstart?

JINC

Fijn wonen

Voor woningcorporatie Mitros verzorgen we de social strategie en maken we alle Facebook-content.

Mitros

Van deur tot deur

Voor de deur-tot-deur-functie in de NS-App maakten we een social media campagne over mensen die voor het eerst door een nieuwe deur gaan.

NS

Mensen eten met #GVBeestje

Het ondertussen legendarische GVBeestje verzonnen we voor GVB om het reizen met het OV leuker te maken.

GVB

Rechtstreeks naar Basel

De ICE International 105 naar Basel is sinds de nieuwe dienstregeling twee keer zo lang als een gebruikelijke ICE en biedt dus veel meer plaats. Aan Johnny Wonder de vraag daarvoor awareness te creëren bij leisure reizigers.

NS International

Acht eeuwen Zin

Voor het 800-jarig bestaan van de orde der Dominicanen maakten we een campagne rondom de zinzoekers van de moderne tijd.

Dominicanen

Lancering Missie Aarde

We maakten een lanceringscampagne voor het eerste seizoen van VPRO’s sciencefiction-comedy Missie Aarde.

VPRO

Brandveilige Kerstdagen

Om mensen bewust te maken van de het hogere risico op brand tijdens de feestdagen, creëerden we een feestdagencampagne voor Brandweer Amsterdam-Amstelland.

Brandweer Amsterdam-Amstelland

Johnny & Frank

Voor marketingblog en opleidingsinstituut Frankwatching verzorgen we sinds 2013 trainingen in Online Communicatiestrategie.

Frankwatching