Johnny Wonder
KPN

KPN Cyberlympics

Security is een van de belangrijkste en snelst groeiende onderdelen van KPN. Om ervoor te zorgen dat de KPN-infrastructuur en de data van haar klanten optimaal beveiligd is en blijft, heeft KPN een steeds grotere behoefte aan goede cybersecurityspecialisten. Liever nog: de beste van het land. Maar de vijver van slimme en gedreven professionals op dit vakgebied is relatief klein en er zijn meer kapers op de kust.

Wat KPN voor heeft op andere werkgevers, is dat je er samenwerkt met (en leert van) de beste cybersecurityspecialisten van Nederland. Sterker nog, de beste van de wereld. Om dat te bewijzen volgen we in een korte documentaire KPNs team Sector C. Zij werden in 2018 wereldkampioen Ethisch hacken tijdens de Global Cyberlympics, een internationale wedstrijd tussen de beste ethische hackers ter wereld. Dit jaar staat er dus flink wat op het spel: kunnen ze hun titel verdedigen?

De mini-docu schieten was één ding, de juiste doelgroep bereiken een tweede. Mensen met een interesse in cybersecurity zijn namelijk lastig te bereiken via social media of advertenties, vanwege het wijdverspreide gebruik van adblockers en hun mediawijsheid m.b.t. privacy. Daarom hebben we de documentaire, in samenwerking met mediabureau VONQ, d.m.v. micro-targeting uitgezet op verschillende platformen waar de doelgroep zich kenbaar maakt: o.a. subfora op Reddit die gerelateerd zijn aan cybersecurity, functietitels op LinkedIn, gerelateerde video’s op YouTube en zoekopdrachten via Google. Zij werden daar verleid om naar een vacature- of campagne-pagina door te klikken, waar de video bovenaan stond. Een strategie die zijn vruchten afwierp: dat de targetting zo specifiek op interesses is ingestoken heeft waarschijnlijk bijgedragen aan de hoge uitkijktijden.

In de helft van de door Johnny Wonder geproduceerde advertenties werd beloofd dat er voor de doelgroep lessen te leren waren in de video en bij de andere helft werd gefocust op de spanning van de video.

Dat leidde tot zeer hoge uitkijktijden van zowel advertenties (tussen de 31 en 45% bij Instream YouTube Ads, 1,23% CTR op voorgestelde video-ads) als de video zelf. 

Omdat in de docu aan beide beloftes werd voldaan, keek maar liefst 24% van de mensen die via LinkedIn/social binnenkwamen op de landings pagina’s meer dan 75% van de video! Voor de mensen die via Google (netwerk)-advertenties binnenkwamen was dit 6%. Uitzonderlijke uitkijkpercentages voor een video van meer dan 10 minuten.

 

Totaal aantal views

5400

Gemaakte video’s

https://youtu.be/Y4-_H4HIJkU 

https://jobs.kpn.com/security/

Je zou willen dat je op stop had gedrukt…

Met deze campagne voor Stop it Now maakten we de groeiende groep jongeren die beelden van seksueel misbruik kijkt bewust van hun gedrag. Dankzij een confronterende video zochten velen van hen hulp en groeide het bewustzijn over dit probleem in heel Nederland.

Stop it Now

Brandveilige Kerstdagen

Om mensen bewust te maken van de het hogere risico op brand tijdens de feestdagen, creëerden we een feestdagencampagne voor Brandweer Amsterdam-Amstelland.

Brandweer Amsterdam-Amstelland

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.