Johnny Wonder
Logo_JW
Patiëntenfederatie

Grip op je gezondheid

Hoe fijn zou het zijn als je de gegevens over je eigen gezondheid op één plek kon verzamelen? Een plek waar je altijd bij kan, en waarbij je zélf bepaalt welke informatie daar staat, en met wie het wordt gedeeld? In de zorg wordt hard gewerkt om dit droomscenario waar te maken, in de vorm van PGO’s. 


Een PGO, of persoonlijke gezondheidsomgeving, is een app of website waarop mensen hun eigen gezondheidsgegevens kunnen verzamelen. Op dit moment gaat het vooral om data van de zorgverleners die zijn aangehaakt. Denk aan bloeduitslagen, verwijsbrieven, je medicatie, verslagen van gesprekken met je huisarts en geplande afspraken in het ziekenhuis. In de toekomst vind je er waarschijnlijk nog veel meer gegevens. 

PGO’s zijn nog niet bekend
Om PGO’s door te ontwikkelen en te verbeteren, zijn nu vooral meer deelnemende zorgverleners én gebruikers nodig. En dat vraagt om meer bekendheid over wat een PGO is, en wat je ermee kan. Daarom vroeg de Patiëntenfederatie (aanjager van de PGO-Alliantie) Johnny Wonder om een campagne te ontwikkelen waarmee we PGO’s bekender en interessanter konden maken onder het Nederlandse publiek. 

Meer grip op je gezondheid

Met de campagne speelden we in op het verlangen naar houvast onder de doelgroep. We zien namelijk dat steeds meer mensen hun gezondheid ‘bijhouden’: ze tracken hun slaap, tellen hun stappen, checken hun hartslag, houden bij hoe vaak ze sporten, wat ze eten en hoeveel ze drinken. In de campagne lieten we zien dat je gezondheid meer is dan die losse meetmomenten. En dat als je echt grip wil op je gezondheid, je eens moet kijken wat je met een PGO kan.

Campagne met stopping power
We besloten de campagne met name te richten op mensen die bewust bezig zijn met hun gezondheid, opgedeeld in twee interessegebieden: sport en voeding. Op basis hiervan maakten we verschillende soorten online content voor twee campagneflights op Instagram, Facebook en YouTube. Om op te vallen binnen het zorgdomein, ontwikkelden we een kleurrijke campagnestijl met een licht-humoristische toon. En met resultaat, want de campagne behaalde ruimschoots onze doelstellingen.

De Kopje Suiker Award

Voor woningcorporatie Mitros reiken we elke maand een gouden kopje suiker uit aan sociale huurders die elkaar nomineren als Beste Buur.

Mitros

KPN Cyberlympics

Om aan cybersecurityspecialisten te bewijzen dat KPN een interessante werkgever is, maakten we een mini-documentaire en bijbehorende advertentiestrategie rondom Sector C: het KPN-team dat hun wereldtitel Ethisch Hacken verdedigt op de Global Cyberlympics 2019.

KPN

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.