Mitros is de grootste woningbouwvereniging van Utrecht en Nieuwegein. Ze wil in goed contact blijven met al haar huurders, over belangrijke én leuke zaken. De vraag aan Johnny Wonder: Hoe doe je dat het best?
Een groot deel van de huurders is actief op Facebook, en vindt dat dé plek om vragen te stellen, meer over de buurt te weten te komen of voor handige klustips. Stap 1 was dus om goed klantcontact via Facebook te organiseren. Maar met Mitros gaan we een stap verder, we kijken niet alleen naar functionele communicatie maar vertellen verhalen. Het centrale thema is steeds: Wat betekent fijn huren bij Mitros nou eigenlijk?
Daarin zetten we de huurder centraal. Zo gaan we met een bloemetje langs bij de oudste huurder, belonen we de leukste buren en vragen we fans om foto’s te delen van hun huis. Met resultaat, want het bereik is gegroeid, de sfeer verbeterd en het aantal fans is verdubbeld. Als gevolg hiervan denken mensen positiever over hun woning, buurt én Mitros.
We horen veel meer van de gewone huurder en wat hem of haar bezig houdt. We merken dat dat effect heeft op de gehele organisatie.
– MitrosBezoek ook
- De Facebook-pagina van Mitros
- De website van Mitros
Ons Energienet
Voor Netbeheer Nederland maakten we een landelijke campagne rondom de uitrol van de slimme meter.
Netbeheer NederlandOntwerpkracht
in de zorg
Voor het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie maakten we een reeks podcasts over ontwerpkracht in de zorg.
Stimuleringsfonds Creatieve IndustrieWil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?