Johnny Wonder
Logo_JW
Vogelbescherming Nederland

Vogelflix

Elk jaar organiseert Vogelbescherming Nederland de Nationale Tuinvogeltelling, waarbij heel Nederland wordt opgeroepen om een half uurtje vogels te tellen in de tuin of op het balkon. In 2023 werd dat tellen nog leuker, dankzij Vogelflix: een speciale sticker waarmee elk raam verandert in een beeldscherm voor urenlang kijkplezier.

 

Strijd om schermtijd

Vogelbescherming Nederland weet al jaren duizenden mensen te betrekken bij de de Nationale Tuinvogeltelling. Dit jaar wilden zij specifiek meer jonge gezinnen bereiken. Logisch, want juist voor jonge kinderen is vogeltjes tellen en kijken natuurlijk hartstikke leuk. Alleen kijken kinderen tegenwoordig vaker naar schermpjes dan naar buiten. En daar maken veel ouders zich best wel zorgen over. Sterker nog, uit een recent onderzoek blijkt dat zelfs vier op de tien ouders het beperken van schermtijd de grootste uitdaging in de opvoeding vindt.

Daarom bedachten we bij Johnny Wonder ‘Vogelflix’. Een campagne om jonge ouders te steunen bij de herkenbare ‘strijd om schermtijd. En hen te prikkelen om eind januari tuinvogels te tellen.

Speciale raamsticker

De speciale raamsticker creëert een duidelijk kijkkader, waardoor het raam verandert in een beeldscherm. Maar dan eentje waar je als ouder je kinderen wél uren achter wil zetten. De sticker is heel makkelijk op het raam te plakken en meerdere keren te gebruiken.

Vogels kijken maakt gelukkig

Een campagne met een knipoog, maar met een serieuze ondertoon. Als een kind af en toe achter een iPad zit, is dat heus niet erg. Die schermen horen nou eenmaal bij de wereld waarin we leven. Maar het kan zeker geen kwaad om kinderen wat vaker naar buiten te laten kijken. Dat is niet alleen goed voor hun ontwikkeling, maar ook voor hun welzijn: kijken naar vogels maakt namelijk ook nog eens bewezen gelukkig.

Onbeperkt Vogelflixen

In aanloop naar de Nationale Tuinvogeltelling op 27, 28 en 29 januari 2023 werd Vogelflix via verschillende video’s en stories op Instagram en Facebook geïntroduceerd. Ook deelden een aantal influencers en ambassadeurs van Vogelbescherming Nederland Vogelflix op hun eigen social kanalen. Ouders konden de raamsticker gratis bestellen en thuis laten bezorgen in de week voor de Tuinvogeltelling. Precies op tijd om het laatste weekend van januari een half uur vogels te tellen in de tuin of het balkon. En daarna natuurlijk onbeperkt te Vogelflixen!

Bliksemstarters

Om JINC te helpen aan nieuwe samenwerkingspartners maakten we lokale campagnes over de vraag: Wie gaf jouw carrière een bliksemstart?

JINC

De Rol van je Leven

Als je ergens een bijzondere rol kan spelen in het leven van anderen, dan is dat in de zorg. En hoe meer mensen zich dat beseffen, hoe meer zorgpersoneel. Voor ouderenzorgaanbieder Evean ontwikkelden we daarom een arbeidsmarktcampagne waarin we de rol van hun zorgprofessionals op een wel heel bijzondere manier lieten zien: met een online dramaserie.

Evean

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.