Hoe kunnen we op een leuke manier de nieuwe Eurostar tussen Amsterdam en Londen onder de aandacht brengen? Met die vraag kwam NS bij ons. Wat bleek: de eerste Eurostar ging rijden in de weken voor de Britse Royal Wedding van Harry en Meghan.
Dus deden we een oproep op het Facebook-kanaal van NS, selecteerden 10 roodharige Nederlandse Harry’s en nodigden ze uit op één van de eerste ritjes met de Eurostar naar Londen. Daar hadden ze een date met hun eigen Britse schoonheid.
Van deze actie (met echte, soms ongemakkelijke dates) maakte we een leuke videoregistratie. De actie leverde naast veel PR ook een nachtelijke escapade op, plus 4 uitgewisselde telefoonnummers en één vervolgdate in Nederland.
Aantal views video
180.000Aantal bereikte mensen
480.000PR-waarde
€72.000Vervolgdate
1Deze campagne in de media
- https://www.metronieuws.nl/nieuws/2018/05/hollandse-harrys-zoeken-eigen-meghan-in-londen
- https://www.telegraaf.nl/vrouw//nieuws/1993034/10-nederlandse-prins-harry-look-a-likes-op-zoek-naar-liefde
- https://www.lindanieuws.nl/snacks/ns-international-lookalikes-prins-harry-meghan/
- https://beaumonde.nl/lifestyle/10-hollandse-dubbelgangers-van-prins-harry-op-zoek-naar-hun-meghan-markle
- https://www.ad.nl/video/production/tien-roodharigen-zoeken-hun-meghan-in-londen~vp36028
- https://www.lindanieuws.nl/nieuws/tien-nederlandse-harrys-zochten-londen-meghan-en-verliep-zo/
- https://www.adformatie.nl/pr/ns-stuurt-10-roodharige-harrys-als-pr-stunt-naar-londen#
De trein online
Sinds 2015 verzorgen we alle strategieën en content voor NS op Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube.
NSSupergewone mensen gezocht
Voor Pleegzorg Nederland maakten we een landelijke wervingscampagne voor nieuwe pleegouders.
Pleegzorg Nederland
Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?