NS heeft de ambitie om jouw persoonlijke reisgids voor het OV te zijn. Hun nieuwe app geeft je dan ook reisadvies van deur tot deur, naar welke bestemming dan ook. De vraag aan Johnny Wonder: hoe kunnen we dat op onze social kanalen laten zien?
We kozen ervoor om persoonlijke verhalen te vertellen van mensen die voor het eerst in hun leven door een nieuwe deur gaan. Mensen die bijvoorbeeld een nieuwe baan hebben of de ouders van een nieuwe liefde gaan ontmoeten. Zelfs op deze belangrijke, spannende momenten in het leven zorgt NS dat je zonder zorgen op je bestemming komt.
Van die verhalen maakten we tailor-made content voor de belangrijkste social kanalen van NS: Facebook en YouTube. Uit de reacties op de eerste verhalen vonden we nieuwe verhalen over andere nieuwe deuren, waar we opnieuw leuke content over konden maken.
Facebook bereik per update
200.000Engagement rate
7,2%Youtube views
±300.000Links
Download hier de NS-app voor iPhone.
Download hier de NS-app voor Android.
Abonneer je op het YouTube-kanaal van NS.
Volg NS hier op Facebook.
Harry & Meghan
Om de nieuwe treinverbinding tussen Amsterdam en Londen te vieren stuurden we 10 Nederlandse ‘Prince Harry’s’ met de Eurostar naar Londen voor een date met hun eigen Britse ‘Meghan’.
NS InternationalJohnny & Frank
Voor marketingblog en opleidingsinstituut Frankwatching verzorgen we sinds 2013 trainingen in Online Communicatiestrategie.
Frankwatching
Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?