Johnny Wonder
Logo_JW
NS

Ontspoord – de 1e WhatsApp-thriller van Nederland

Voor de Nederlandse Spoorwegen ontwikkelden we de eerste WhatsApp-thriller van Nederland: Ontspoord. Een week lang ontvingen treinreizigers berichten van 7 verschillende personages op hun eigen smartphone. Dit waren persoonlijke tekstberichten, maar ook gifjes, foto’s, locaties, onheilspellende video’s en grimmige gesproken berichten.

Het initiatief werd breed opgepikt in de media en het aantal aanmeldingen overtrof alle verwachtingen. De WhatsApp-thriller en NS stonden een week lang in de belangstelling van zowel journalisten in traditionele media, als het publiek via social media.

“Een sympathieke stap in een schemergebied tussen geschreven fictie, video en chat.”

De VolkskrantRecensie van Emma Curvers

Voor het eerst is in Nederland op deze schaal een verhaal ontwikkeld en uitgerold speciaal voor WhatsApp. Door in te spelen op de favoriete bezigheden van treinreizigers (appen, lezen en filmpjes kijken) ontstond een nieuwe vorm van storytelling en een nieuw gebruik van het medium.

Ontspoord wordt als innovatieve manier van storytelling opgenomen in de digitale collectie van de Koninklijke Bibliotheek.

Aantal aanmeldingen

10.000+
Mediabereik

6.200.000+
Ingekochte media

€0
Mediawaarde

€700.000+

Mensen eten met #GVBeestje

Het ondertussen legendarische GVBeestje verzonnen we voor GVB om het reizen met het OV leuker te maken.

GVB

Rechtstreeks naar Basel

De ICE International 105 naar Basel is sinds de nieuwe dienstregeling twee keer zo lang als een gebruikelijke ICE en biedt dus veel meer plaats. Aan Johnny Wonder de vraag daarvoor awareness te creëren bij leisure reizigers.

NS International

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.