Johnny Wonder
NS

Ontspoord – de 1e WhatsApp-thriller van Nederland

Voor de Nederlandse Spoorwegen ontwikkelden we de eerste WhatsApp-thriller van Nederland: Ontspoord. Een week lang ontvingen treinreizigers berichten van 7 verschillende personages op hun eigen smartphone. Dit waren persoonlijke tekstberichten, maar ook gifjes, foto’s, locaties, onheilspellende video’s en grimmige gesproken berichten.

Het initiatief werd breed opgepikt in de media en het aantal aanmeldingen overtrof alle verwachtingen. De WhatsApp-thriller en NS stonden een week lang in de belangstelling van zowel journalisten in traditionele media, als het publiek via social media.

“Een sympathieke stap in een schemergebied tussen geschreven fictie, video en chat.”

De VolkskrantRecensie van Emma Curvers

Voor het eerst is in Nederland op deze schaal een verhaal ontwikkeld en uitgerold speciaal voor WhatsApp. Door in te spelen op de favoriete bezigheden van treinreizigers (appen, lezen en filmpjes kijken) ontstond een nieuwe vorm van storytelling en een nieuw gebruik van het medium.

Ontspoord wordt als innovatieve manier van storytelling opgenomen in de digitale collectie van de Koninklijke Bibliotheek.

Aantal aanmeldingen

10.000+
Mediabereik

6.200.000+
Ingekochte media

€0
Mediawaarde

€700.000+

Helpwanted bij online grensoverschrijdend gedrag

Elk jaar krijgen duizenden jonge Nederlanders te maken met online grensoverschrijdend gedrag. Met deze campagne voor Helpwanted, een van de weinige partijen die je daarbij kan helpen, creëerden we een positieve sociale norm rondom het online delen van informatie en beelden.

De Kopje Suiker Award

Voor woningcorporatie Mitros reiken we elke maand een gouden kopje suiker uit aan sociale huurders die elkaar nomineren als Beste Buur.

Mitros

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.