Johnny Wonder
Logo_JW
NS

Ontspoord – de 1e WhatsApp-thriller van Nederland

Voor de Nederlandse Spoorwegen ontwikkelden we de eerste WhatsApp-thriller van Nederland: Ontspoord. Een week lang ontvingen treinreizigers berichten van 7 verschillende personages op hun eigen smartphone. Dit waren persoonlijke tekstberichten, maar ook gifjes, foto’s, locaties, onheilspellende video’s en grimmige gesproken berichten.

Het initiatief werd breed opgepikt in de media en het aantal aanmeldingen overtrof alle verwachtingen. De WhatsApp-thriller en NS stonden een week lang in de belangstelling van zowel journalisten in traditionele media, als het publiek via social media.

“Een sympathieke stap in een schemergebied tussen geschreven fictie, video en chat.”

De VolkskrantRecensie van Emma Curvers

Voor het eerst is in Nederland op deze schaal een verhaal ontwikkeld en uitgerold speciaal voor WhatsApp. Door in te spelen op de favoriete bezigheden van treinreizigers (appen, lezen en filmpjes kijken) ontstond een nieuwe vorm van storytelling en een nieuw gebruik van het medium.

Ontspoord wordt als innovatieve manier van storytelling opgenomen in de digitale collectie van de Koninklijke Bibliotheek.

Aantal aanmeldingen

10.000+
Mediabereik

6.200.000+
Ingekochte media

€0
Mediawaarde

€700.000+

UWV op Social Media

Social media zijn ontzettend bruikbaar om de reputatie van een merk te vergroten, maar dan moet je ze wel goed inzetten. Voor UWV ontwikkelden we een strategie voor al hun socialmediakanalen en creëerden we formats die op een constructieve, positieve manier laten zien hoe belangrijk UWV is voor Nederland. Het resultaat? Enorme groei van de accounts en meer waardering voor de dienstverlening én het merk.

UWV

Lancering Missie Aarde

We maakten een lanceringscampagne voor het eerste seizoen van VPRO’s sciencefiction-comedy Missie Aarde.

VPRO

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.