Johnny Wonder
Logo_JW
NS

Ontspoord – de 1e WhatsApp-thriller van Nederland

Voor de Nederlandse Spoorwegen ontwikkelden we de eerste WhatsApp-thriller van Nederland: Ontspoord. Een week lang ontvingen treinreizigers berichten van 7 verschillende personages op hun eigen smartphone. Dit waren persoonlijke tekstberichten, maar ook gifjes, foto’s, locaties, onheilspellende video’s en grimmige gesproken berichten.

Het initiatief werd breed opgepikt in de media en het aantal aanmeldingen overtrof alle verwachtingen. De WhatsApp-thriller en NS stonden een week lang in de belangstelling van zowel journalisten in traditionele media, als het publiek via social media.

“Een sympathieke stap in een schemergebied tussen geschreven fictie, video en chat.”

De VolkskrantRecensie van Emma Curvers

Voor het eerst is in Nederland op deze schaal een verhaal ontwikkeld en uitgerold speciaal voor WhatsApp. Door in te spelen op de favoriete bezigheden van treinreizigers (appen, lezen en filmpjes kijken) ontstond een nieuwe vorm van storytelling en een nieuw gebruik van het medium.

Ontspoord wordt als innovatieve manier van storytelling opgenomen in de digitale collectie van de Koninklijke Bibliotheek.

Aantal aanmeldingen

10.000+
Mediabereik

6.200.000+
Ingekochte media

€0
Mediawaarde

€700.000+

Johnny & Frank

Voor marketingblog en opleidingsinstituut Frankwatching verzorgen we sinds 2013 trainingen in Online Communicatiestrategie.

Frankwatching

NS tv

Johnny Wonder ontwikkelde de strategie plús een aantal succesvolle formats voor NS tv - het YouTube-kanaal van NS.

NS

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.