Johnny Wonder
Logo_JW
Evean

De Rol van je Leven

De grote thema’s van het leven komen nergens zo aan de oppervlakte als in de zorg. Dus als je ergens een bijzondere rol kan spelen in het leven van anderen, is dat bij een zorgaanbieder. Of je nu verpleegkundige bent, verzorgende of helpende, je vindt er – vrij letterlijk – de rol van je leven. Vanuit die gedachte ontwikkelden we voor ouderenzorginstelling Evean een wel heel bijzondere arbeidsmarktcampagne.

De hoeksteen van die campagne was Hartenveld, een vierdelige online dramaserie over het wel en wee van bewoners en zorgprofessionals bij Evean. Het script voor die serie is gebaseerd op echte verhalen van verpleegkundigen, verzorgenden en thuiszorgmedewerkers die daar werken. Zij werden intern opgeroepen om hun meest bijzondere ervaringen te delen met de scriptschrijvers. Daar kwamen zo veel geweldige verhalen uit, dat we ook wel tien afleveringen hadden kunnen vullen.

 

Verschillende medewerkers en locaties

In Hartenveld maken we kennis met Mevrouw van Dalen, weergaloos gespeeld door Hetty Heyting (Zeg ‘ns Aa, De Familie Knots, Steil Achterover). Ze speelt een dementerende vrouw die terechtkomt in verpleeghuis Hartenveld, alwaar ze verliefd wordt op een dementerende medebewoner. Het stel wordt in korte tijd onafscheidelijk, wat niet bij iedereen in goede aarde valt. Maar dan slaat het noodlot toe.

Verder heeft de serie prachtige rollen voor Rian Gerritsen (Het Jaar van Fortuyn, De Luizenmoeder, Celblok H), Farida van den Stoom (Rozengeur & Wodka Lime, Costa!), Rob van Meeberg (Süskind, Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen). Verschillende medewerkers van Evean spelen en figureren bovendien in de serie, die werd opgenomen op twee locaties van Evean.

Wervingscampagne zorgpersoneel

De serie stond niet op zich, maar was de drager van een veel bredere campagne om nieuw zorgpersoneel te werven. In andere uitingen lieten we juist de echte medewerkers van Evean aan het woord. Zij vertelden daarin over hun eigen  ervaringen rondom de thema’s die in de serie aan bod komen en vanuit welke functies zij daar binnen Evean mee te maken krijgen.

Vanuit die koppeling tussen prikkelende fictie en bijzondere persoonlijke ervaringen van echte medewerkers kwam een mooie stroom reacties los op de openstaande vacatures. Zo kunnen de echte mevrouw Van Dalens in de instellingen van Evean de komende tijd de zorg kunnen krijgen die ze verdienen.

UWV op Social Media

Social media zijn ontzettend bruikbaar om de reputatie van een merk te vergroten, maar dan moet je ze wel goed inzetten. Voor UWV ontwikkelden we een strategie voor al hun socialmediakanalen en creëerden we formats die op een constructieve, positieve manier laten zien hoe belangrijk UWV is voor Nederland. Het resultaat? Enorme groei van de accounts en meer waardering voor de dienstverlening én het merk.

UWV

Van deur tot deur

Voor de deur-tot-deur-functie in de NS-App maakten we een social media campagne over mensen die voor het eerst door een nieuwe deur gaan.

NS

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.