Johnny Wonder
Logo_JW
Brandweer Amsterdam-Amstelland

Brandveilige Kerstdagen

Wist je dat de brandweer in de maand december tot wel vier keer vaker uitrukt? Daarom maakten we voor de Brandweer Amsterdam-Amstelland een feestdagencampagne, om mensen bewust te maken van brandgevoelige situaties rond Kerst en Oud & Nieuw. Denk maar eens aan een kledingstuk dat in de brand vliegt, als je over de tafel buigt om je oma een kus te geven.

Daarom bedachten wij bij Johnny Wonder de brandveilige kersttrui. Een leuke stunt, vooral bedoeld om mensen na te laten denken over wat er mis kan gaan met vuurtjes tijdens de feestdagen. Zonder al te veel over gevaar te praten, want dat is niet zo gezellig tijdens de feestdagen.

Online kwam er een run op de truien en ook de pers liep er warm voor. Zo kwam het breipatroon in de Libelle en Het Parool, stonden brandweermannen Tom, Bob en Preben in de Metro en gaf ook de Linda tips om de Feestdagen veilig door te komen.

Om mensen te laten zien dat brand makkelijk voorkomen kan worden gaven wij ook online tips. Dat deden brandweermannen in kersttruien op de pagina van de brandweer zelf, maar we zorgden er ook voor dat er een Kerstboomverbranding-event kwam, waar we een nieuwe community opbouwde die we direct van advies konden voorzien. Zoals:

Brandweer zet huis in de fik

Tijdens de feestdagencampagne organiseerde de brandweer zelf nog een heus videomapping spektakel. Daar schreef AT5 een mooi stukje over.

Met een slimme online strategie zorgden we ervoor dat deze film bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht kwam. Met succes! Ruim 2 miljoen mensen zagen hoe de brandweer zelf een huis in de fik stak (en ‘m ook weer kwam blussen, uiteraard!) De campagne zorgde in twee weken tijd voor bijna een verdubbeling van het aantal fans van de Brandweer Amsterdam-Amstelland.

NS tv

Johnny Wonder ontwikkelde de strategie plús een aantal succesvolle formats voor NS tv - het YouTube-kanaal van NS.

NS

Van deur tot deur

Voor de deur-tot-deur-functie in de NS-App maakten we een social media campagne over mensen die voor het eerst door een nieuwe deur gaan.

NS

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.