Johnny Wonder
VGN

Werken in de gehandicaptenzorg

In de gehandicaptenzorg werken heel veel kundige professionals. Toch werd het werk nog te vaak als onaantrekkelijk ervaren. Dat imagoprobleem moest worden opgelost, ook om de overvloed aan vacatures goed op te kunnen vullen. Met die vraag kwam de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) bij ons.

We besloten de nadruk te leggen op het vakmanschap. We wilden gehandicaptenzorgprofessionals inhoudelijk over hun vak laten praten. Naar voren brengen welke professionaliteit er nodig is. Een uitdagend beroep, waar kennis en ervaring voor nodig zijn om het goed te kunnen. Daarmee wordt het interessanter en leuker. Alleen bestond daarvoor nog geen platform.

Daarom begonnen we de Facebook-pagina Werken in de gehandicaptenzorg, waar we het vakmanschap van teams uit de sector belichtten. Onder de noemer Wat Een Vak plaatsten we daar portretten van professionals, en faciliteerden we de discussie tussen collega’s. Aan de hand van onze gedragsanalyse methodiek NEO brachten we de impact van de content op de Facebookpagina in kaart. Door de geplaatste posts te analyseren konden we voortborduren op de thema’s en verhalen die wel of juist (nog) niet aansloegen bij het publiek.

En dat werkte. Met de posts werden meer dan 2 miljoen mensen bereikt en de pagina heeft nu meer dan 15.000 volgers.

We maakten video’s, zoals deze over team Binnenklingen 24 van Middin.

Een van de eerste fotoverhalen ging over het trotse Team Carlito.

Deze campagne in de media
Bezoek ook

Facebook.com/werkenindegehandicaptenzorg

Fijn wonen

Voor woningcorporatie Mitros verzorgen we de social strategie en maken we alle Facebook-content.

Mitros

Harry & Meghan

Om de nieuwe treinverbinding tussen Amsterdam en Londen te vieren stuurden we 10 Nederlandse ‘Prince Harry’s’ met de Eurostar naar Londen voor een date met hun eigen Britse ‘Meghan’.

NS International

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.