Johnny Wonder
Logo_JW
VGN

Werken in de gehandicaptenzorg

In de gehandicaptenzorg werken heel veel kundige professionals. Toch werd het werk nog te vaak als onaantrekkelijk ervaren. Dat imagoprobleem moest worden opgelost, ook om de overvloed aan vacatures goed op te kunnen vullen. Met die vraag kwam de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) bij ons.

We besloten de nadruk te leggen op het vakmanschap. We wilden gehandicaptenzorgprofessionals inhoudelijk over hun vak laten praten. Naar voren brengen welke professionaliteit er nodig is. Een uitdagend beroep, waar kennis en ervaring voor nodig zijn om het goed te kunnen. Daarmee wordt het interessanter en leuker. Alleen bestond daarvoor nog geen platform.

Daarom begonnen we de Facebook-pagina Werken in de gehandicaptenzorg, waar we het vakmanschap van teams uit de sector belichtten. Onder de noemer Wat Een Vak plaatsten we daar portretten van professionals, en faciliteerden we de discussie tussen collega’s. Dat werkte, meer dan 2 miljoen mensen werden bereikt en de pagina heeft nu meer dan 12.000 volgers.

We maakten video’s, zoals deze over team Binnenklingen 24 van Middin.

Een van de eerste fotoverhalen ging over het trotse Team Carlito.

Deze campagne in de media
Bezoek ook

Facebook.com/werkenindegehandicaptenzorg

We sturen ze op Jongerentoer

Johnny Wonder maakte een campagne om jongeren te inspireren erop uit te gaan met de trein.

Nederlandse Spoorwegen

GVBeestjes Speurtocht

Voor de lancering van de Noord-Zuidlijn en het nieuwe Amsterdamse OV-netwerk ontwikkelden we een speurtocht door de stad.

GVB

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.