Johnny Wonder
Logo_JW
Milieu Centraal

Een dagje groen

Milieu Centraal weet alles over duurzaamheid, maar slechts weinig mensen weten wie zij zijn. Ze vroegen ons daarom om een naamsbekendheidcampagne. Wij vinden missie-bekendheid minstens zo belangrijk, dus maakten we de organisatie-missie ook de campagne-missie: mensen laten zien hoe makkelijk duurzaam leven kan zijn.

Van iedere groene actie weet Milieu Centraal precies hoeveel invloed op het milieu het heeft. Aan die concrete kennis hebben mensen in tijden van klimaatdiscussies veel behoefte. Daarom maakten we een crowdfunding-campagne waarmee we duurzaamheid konden meten.

Je investeert alleen geen geld, maar tijd in duurzaamheid. Een dagje bijvoorbeeld. Een dagje groen kan iedereen wel doen. En het telt snel op, want 10 dagen met z’n tienen is al snel een maand of drie.

Campagnesite: www.eendagjegroen.nl

 

PR
Met PR, social content, een influencer-campagne en online advertenties joegen we de campagne aan. Dat had effect: met alle deelnemers doen we inmiddels al ruim 290 jaar groen. En de teller loopt nog steeds op. Zo leert een groeiend aantal mensen Milieu Centraal kennen als dé praktische gids voor duurzame tips en adviezen. Missie geslaagd!

Samen investeren we al

293 jaar
CO2-besparing

45.455 kg
Aantal actieve deelnemers

1778

Development samen met Bravoure
Animatievideo samen met A Studio Called Quest

De kopje suiker award

Voor woningcorporatie Mitros reiken we elke maand een gouden kopje suiker uit aan sociale huurders die elkaar nomineren als Beste Buur.

Mitros

GVBeestjes Speurtocht

Voor de lancering van de Noord-Zuidlijn en het nieuwe Amsterdamse OV-netwerk ontwikkelden we een speurtocht door de stad.

GVB

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.