Johnny Wonder
Logo_JW
Milieu Centraal

Een Dagje Groen

Milieu Centraal weet alles over duurzaamheid, maar slechts weinig mensen weten wie zij zijn. Ze vroegen ons daarom om een naamsbekendheidcampagne. Wij vinden missie-bekendheid minstens zo belangrijk, dus maakten we de organisatie-missie ook de campagne-missie: mensen laten zien hoe makkelijk duurzaam leven kan zijn.

Van iedere groene actie weet Milieu Centraal precies hoeveel invloed op het milieu het heeft. Aan die concrete kennis hebben mensen in tijden van klimaatdiscussies veel behoefte. Daarom maakten we een crowdfunding-campagne waarmee we duurzaamheid konden meten.

Je investeert alleen geen geld, maar tijd in duurzaamheid. Een dagje bijvoorbeeld. Een dagje groen kan iedereen wel doen. En het telt snel op, want 10 dagen met z’n tienen is al snel een maand of drie.

Campagnesite: www.eendagjegroen.nl

Facebookcontent
Op de Facebookpagina van Milieu Centraal plaatsen we verhalen over mensen die een dagje groen deden. Daarmee brachten we een extra laag in de campagne aan voor de huidige volgers. Met behulp van onze gedragsanalyse methodiek NEO brachten we real time de impact van de content in kaart zodat we de verhalen gedurende de campagne konden optimaliseren.

 

PR
Met PR, social content, een influencer-campagne en online advertenties joegen we de campagne aan. Dat had effect: met alle deelnemers doen we inmiddels al ruim 335 jaar groen. En de teller loopt nog steeds op. Zo leert een groeiend aantal mensen Milieu Centraal kennen als dé praktische gids voor duurzame tips en adviezen. Missie geslaagd!

Samen investeren we al

336 jaar
CO2-besparing

53.108 kg
Aantal actieve deelnemers

2023

Development samen met Bravoure
Animatievideo samen met A Studio Called Quest

Hoofdreiscoupé

We wonnen een gouden SponsorRing met deze bijzondere coupé in opdracht van NS en Alzheimer Nederland. De Hoofdreiscoupé, gemaakt uit gerecyclede materialen, reist langs verzorgingshuizen in heel Nederland. Alzheimerpatiënten en hun naasten kunnen er in veilige omgeving een bijzondere reis maken, waarmee we hun zintuigen prikkelen en mooie herinneringen opwekken.

Nederlandse Spoorwegen

Harry & Meghan

Om de nieuwe treinverbinding tussen Amsterdam en Londen te vieren stuurden we 10 Nederlandse ‘Prince Harry’s’ met de Eurostar naar Londen voor een date met hun eigen Britse ‘Meghan’.

NS International

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.