Milieu Centraal weet alles over duurzaamheid, maar slechts weinig mensen weten wie zij zijn. Ze vroegen ons daarom om een naamsbekendheidcampagne. Wij vinden missie-bekendheid minstens zo belangrijk, dus maakten we de organisatie-missie ook de campagne-missie: mensen laten zien hoe makkelijk duurzaam leven kan zijn.
Van iedere groene actie weet Milieu Centraal precies hoeveel invloed op het milieu het heeft. Aan die concrete kennis hebben mensen in tijden van klimaatdiscussies veel behoefte. Daarom maakten we een crowdfunding-campagne waarmee we duurzaamheid konden meten.
Je investeert alleen geen geld, maar tijd in duurzaamheid. Een dagje bijvoorbeeld. Een dagje groen kan iedereen wel doen. En het telt snel op, want 10 dagen met z’n tienen is al snel een maand of drie.
Campagnesite: www.eendagjegroen.nl
Facebookcontent
Op de Facebookpagina van Milieu Centraal plaatsen we verhalen over mensen die een dagje groen deden. Daarmee brachten we een extra laag in de campagne aan voor de huidige volgers. Met behulp van onze gedragsanalyse methodiek NEO brachten we real time de impact van de content in kaart zodat we de verhalen gedurende de campagne konden optimaliseren.
PR
Met PR, social content, een influencer-campagne en online advertenties joegen we de campagne aan. Dat had effect: met alle deelnemers doen we inmiddels al ruim 335 jaar groen. En de teller loopt nog steeds op. Zo leert een groeiend aantal mensen Milieu Centraal kennen als dé praktische gids voor duurzame tips en adviezen. Missie geslaagd!
Links
- Milieu Centraal begint campagne om wie duurzamer wil leven net dat zetje te geven (De Volkskrant)
- Duurzaam leven lukt niet altijd, en dat vinden we ‘stom’ (NRC)
- Milieu Centraal daagt mensen uit duurzamer te leven (Parool)
- Victor Lamme over duurzamer leven: ‘Hopen op de goede bedoelingen van mensen is niet zo effectief’ (De Volkskrant)
Samen investeren we al
336 jaarCO2-besparing
53.108 kgAantal actieve deelnemers
2023Development samen met Bravoure
Animatievideo samen met A Studio Called Quest
Brandveilige Kerstdagen
Om mensen bewust te maken van de het hogere risico op brand tijdens de feestdagen, creëerden we een feestdagencampagne voor Brandweer Amsterdam-Amstelland.
Brandweer Amsterdam-AmstellandOntwerpkracht
in de zorg
Voor het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie maakten we een reeks podcasts over ontwerpkracht in de zorg.
Stimuleringsfonds Creatieve Industrie
Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?