Johnny Wonder
Logo_JW
Milieu Centraal

Een dagje groen

Milieu Centraal weet alles over duurzaamheid, maar slechts weinig mensen weten wie zij zijn. Ze vroegen ons daarom om een naamsbekendheidcampagne. Wij vinden missie-bekendheid minstens zo belangrijk, dus maakten we de organisatie-missie ook de campagne-missie: mensen laten zien hoe makkelijk duurzaam leven kan zijn.

Van iedere groene actie weet Milieu Centraal precies hoeveel invloed op het milieu het heeft. Aan die concrete kennis hebben mensen in tijden van klimaatdiscussies veel behoefte. Daarom maakten we een crowdfunding-campagne waarmee we duurzaamheid konden meten.

Je investeert alleen geen geld, maar tijd in duurzaamheid. Een dagje bijvoorbeeld. Een dagje groen kan iedereen wel doen. En het telt snel op, want 10 dagen met z’n tienen is al snel een maand of drie.

Campagnesite: www.eendagjegroen.nl

 

PR
Met PR, social content, een influencer-campagne en online advertenties joegen we de campagne aan. Dat had effect: met alle deelnemers doen we inmiddels al ruim 290 jaar groen. En de teller loopt nog steeds op. Zo leert een groeiend aantal mensen Milieu Centraal kennen als dé praktische gids voor duurzame tips en adviezen. Missie geslaagd!

Samen investeren we al

293 jaar
CO2-besparing

45.455 kg
Aantal actieve deelnemers

1778

Development samen met Bravoure
Animatievideo samen met A Studio Called Quest

Acht eeuwen Zin

Voor het 800-jarig bestaan van de orde der Dominicanen maakten we een campagne rondom de zinzoekers van de moderne tijd.

Dominicanen

Rechtstreeks naar Basel

De ICE International 105 naar Basel is sinds de nieuwe dienstregeling twee keer zo lang als een gebruikelijke ICE en biedt dus veel meer plaats. Aan Johnny Wonder de vraag daarvoor awareness te creëren bij leisure reizigers.

NS International

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.