Johnny Wonder
Logo_JW
GVB

Mensen eten met #GVBeestje

GVB, het gemeentelijk vervoersbedrijf van Amsterdam, wilde de reiservaring van hun reizigers verbeteren. Een leuke vraag voor Johnny Wonder om over na te denken.

Onze gedachte: Je kunt proberen de aandacht te trekken met vette filmpjes die laten zien hoeveel moeite GVB doet om te zorgen voor veilige, schone, toegankelijke trams en bussen. Maar interessanter wordt het wanneer je erin slaagt om de reis ook echt leuker te maken.

Kunstenaar Daniël Disselkoens’ Maneater was preciés het soort interventie waar we naar zochten. Een bescheiden en simpel spelletje – bestaande uit twee stickers. Augmented Reality in de meest eenvoudige vorm. Wij doopten de Maneater om in het GVBeestje en brachten Daniel en GVB bij elkaar. De rest is geschiedenis.

Het resultaat

We zagen het GVBeestje veel terug op Twitter, in vlogs, op Instagram, Snapchat en zelfs in de internationale media. Op Facebook heeft het filmpje – als je alle verschillende pagina’s optelt – tientallen miljoenen views. Overal wordt ’ie positief besproken en gewaardeerd.

Het GVBeestje is zelfs zo populair dat er een nieuw probleem aan het ontstaan is: mensen stelen de sticker uit de tram voor gebruik elders. Maar goed, dat zullen we maar als een compliment opvatten.

Deze campagne in de media

  • Het mensenetende beestje dat jou meer om je heen moet laten kijken
    (NOS op 3)
  • This Simple Yet Brilliant Game On Amsterdam Trams Will Make You Put Down Your Phone
    (BoredPanda.com)
  • Populair GVBeestje vaak gestolen uit trams (Bright)
  • De bizarre reis van het GVBeestje (Bright)
Bezoek ook

Acht eeuwen Zin

Voor het 800-jarig bestaan van de orde der Dominicanen maakten we een campagne rondom de zinzoekers van de moderne tijd.

Dominicanen

Bliksemstarters

Om JINC te helpen aan nieuwe samenwerkingspartners maakten we lokale campagnes over de vraag: Wie gaf jouw carrière een bliksemstart?

JINC

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.