Op de Facebook-pagina van NS bewijzen we dat de reiziger bovenaan het prioriteitenlijstje staat. Met als doel: Nederland weer van NS laten houden. De Reiziger die je bijbleef-campagne slaagde daar optimaal in, met goed interacterende social content die mooie PR buiten social opleverde.
We vroegen medewerkers welke reizigers hen waren bijgebleven. Dat leverde prachtige verhalen op, waarvan we er 3 als fotoverhaal op FB en in dagblad Metro hebben geplaatst. De basisgedachte: personeel zet de reizigers met een persoonlijk gekozen cadeau in het zonnetje. Reizigers reageerden massaal met eigen verhalen, waarmee ze zélf het bewijs leveren hoe mooi het kan zijn om met de trein te reizen. Wat weer voer was voor mooie nieuwe producties.
Zoals Esmee, die op station Amersfoort een enorme pandaknuffel cadeau kreeg van een onbekende jongen. Zij en haar moeder willen de jongen graag bedanken, maar ze hebben geen idee wie het is. Hun verhaal leverde een nationale zoektocht op. Ook daardoor groeide de actie uit tot het PR-vehikel dat we voor ogen hadden: AD, Metro, Linda, Telegraaf, Hart van Nederland, Editie NL (web en tv) en allerlei regionale dagbladen gingen ermee aan de haal.
Interacties
40.000Aantal bereikte mensen
470.000Totaal aantal shares
2.168Deze campagne in de media
Supergewone mensen gezocht
Voor Pleegzorg Nederland maakten we een landelijke wervingscampagne voor nieuwe pleegouders.
Pleegzorg NederlandAcht eeuwen Zin
Voor het 800-jarig bestaan van de orde der Dominicanen maakten we een campagne rondom de zinzoekers van de moderne tijd.
Dominicanen
Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?