Johnny Wonder
Logo_JW
NS

Reiziger die je bijbleef

Op de Facebook-pagina van NS bewijzen we dat de reiziger bovenaan het prioriteitenlijstje staat. Met als doel: Nederland weer van NS laten houden. De Reiziger die je bijbleef-campagne slaagde daar optimaal in, met goed interacterende social content die mooie PR buiten social opleverde.

We vroegen medewerkers welke reizigers hen waren bijgebleven. Dat leverde prachtige verhalen op, waarvan we er 3 als fotoverhaal op FB en in dagblad Metro hebben geplaatst. De basisgedachte: personeel zet de reizigers met een persoonlijk gekozen cadeau in het zonnetje. Reizigers reageerden massaal met eigen verhalen, waarmee ze zélf het bewijs leveren hoe mooi het kan zijn om met de trein te reizen. Wat weer voer was voor mooie nieuwe producties.

Zoals Esmee, die op station Amersfoort een enorme pandaknuffel cadeau kreeg van een onbekende jongen. Zij en haar moeder willen de jongen graag bedanken, maar ze hebben geen idee wie het is. Hun verhaal leverde een nationale zoektocht op. Ook daardoor groeide de actie uit tot het PR-vehikel dat we voor ogen hadden: AD, Metro, Linda, Telegraaf, Hart van Nederland, Editie NL (web en tv) en allerlei regionale dagbladen gingen ermee aan de haal.

Interacties

40.000
Aantal bereikte mensen

470.000
Totaal aantal shares

2.168

NS tv

Johnny Wonder ontwikkelde de strategie plús een aantal succesvolle formats voor NS tv - het YouTube-kanaal van NS.

NS

Hoofdreiscoupé

We wonnen een gouden SponsorRing met deze bijzondere coupé in opdracht van NS en Alzheimer Nederland. De Hoofdreiscoupé, gemaakt uit gerecyclede materialen, reist langs verzorgingshuizen in heel Nederland. Alzheimerpatiënten en hun naasten kunnen er in veilige omgeving een bijzondere reis maken, waarmee we hun zintuigen prikkelen en mooie herinneringen opwekken.

Nederlandse Spoorwegen

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.