Johnny Wonder
NS

Reiziger die je bijbleef

Op de Facebook-pagina van NS bewijzen we dat de reiziger bovenaan het prioriteitenlijstje staat. Met als doel: Nederland weer van NS laten houden. De Reiziger die je bijbleef-campagne slaagde daar optimaal in, met goed interacterende social content die mooie PR buiten social opleverde.

We vroegen medewerkers welke reizigers hen waren bijgebleven. Dat leverde prachtige verhalen op, waarvan we er 3 als fotoverhaal op FB en in dagblad Metro hebben geplaatst. De basisgedachte: personeel zet de reizigers met een persoonlijk gekozen cadeau in het zonnetje. Reizigers reageerden massaal met eigen verhalen, waarmee ze zélf het bewijs leveren hoe mooi het kan zijn om met de trein te reizen. Wat weer voer was voor mooie nieuwe producties.

Zoals Esmee, die op station Amersfoort een enorme pandaknuffel cadeau kreeg van een onbekende jongen. Zij en haar moeder willen de jongen graag bedanken, maar ze hebben geen idee wie het is. Hun verhaal leverde een nationale zoektocht op. Ook daardoor groeide de actie uit tot het PR-vehikel dat we voor ogen hadden: AD, Metro, Linda, Telegraaf, Hart van Nederland, Editie NL (web en tv) en allerlei regionale dagbladen gingen ermee aan de haal.

Interacties

40.000
Aantal bereikte mensen

470.000
Totaal aantal shares

2.168

De Rol van je Leven

Als je ergens een bijzondere rol kan spelen in het leven van anderen, dan is dat in de zorg. En hoe meer mensen zich dat beseffen, hoe meer zorgpersoneel. Voor ouderenzorgaanbieder Evean ontwikkelden we daarom een arbeidsmarktcampagne waarin we de rol van hun zorgprofessionals op een wel heel bijzondere manier lieten zien: met een online dramaserie.

Evean

De trein online

Sinds 2015 verzorgen we alle strategieën en content voor NS op Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube.

NS

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.