Johnny Wonder
Logo_JW
BrabantKennis

De Zeven Zonden van Brabant

Gulzigheid, Lust, Verdriet, Woede, Luiheid, Hoogmoed, Afgunst. Deze zeven zonden worden verkend door BrabantKennis, het onderzoekscentrum verbonden aan provincie Brabant. Die verkenning leverde een veelheid aan essays en onderzoeken op – en aan Johnny Wonder de opdracht om uit al dat aanbod een selectie te maken. 

 

De uitdaging: Hoe zorg je dat al die interessante inzichten en kennis ook impact gaan hebben op Brabantse bestuurders, beleidsmakers en andere influentials?

We ontwikkelden de podcast ‘De Zeven Zonden van Brabant’, waarin presentator Karin Bruers in zeven afleveringen Brabant onderzoekt aan de hand van de zeven bijbelse zonden. Daarvoor interviewt ze experts zoals Ionica Smeets, Ernst-Jan Pfauth en Karin Sitalsing. In de podcast worden inzichten uit de verkenningen toegankelijk gemaakt voor het brede publiek, wordt de provincie vanuit een nieuw perspectief bekeken en wordt nagedacht over de toekomst van Brabant. In deze bijzondere serie is ook het werk verweven van Brabantse kunstenaars als Merel Morre en Björn van der Doelen. 

Beluister hier alvast de trailer, of ga voor de hele podcast naar Spotify of je favoriete podcast-app.

Om dit project ook nog een visuele laag te geven, maakte illustrator Maus Bullhorst van Maus Baus een moderne herinterpretatie van het klassieke schilderij De Zeven Zonden van de Zuid-Nederlandse kunstenaar Jeroen Bosch. Deze illustraties werden op panelen getoond tijdens een installatie die lange tijd te bewonderen was in de hal van het provinciehuis. Zo maakten we de bijzondere verkenningen van BrabantKennis tastbaar, en maakte het project de impact die het verdiende.

 

 

Reiziger die je bijbleef

Voor NS maakten we een contentserie rondom de Reiziger die je bijbleef, waarin personeel én reizigers de mooiste verhalen deelden over reizigers die dit jaar een indruk bij hen achterlieten.

NS

KPN Cyberlympics

Om aan cybersecurityspecialisten te bewijzen dat KPN een interessante werkgever is, maakten we een mini-documentaire en bijbehorende advertentiestrategie rondom Sector C: het KPN-team dat hun wereldtitel Ethisch Hacken verdedigt op de Global Cyberlympics 2019.

KPN

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.