Johnny Wonder
Logo_JW
UWV

UWV op Social Media

Social media zijn ontzettend bruikbaar om de reputatie van een merk te vergroten, maar dan moet je ze wel goed inzetten. Voor UWV ontwikkelden we een strategie voor al hun socialmediakanalen en creëerden we formats die op een constructieve, positieve manier laten zien hoe belangrijk UWV is voor Nederland. Het resultaat? Enorme groei van de accounts en meer waardering voor de dienstverlening én het merk.

Veel mensen zagen UWV als organisatie voor als er iets misgaat. Ze zijn veel meer dan dat, maar dat was niet altijd even duidelijk op hun socialmediakanalen. Ruimte voor verbetering dus, maar zeker ook een uitdaging. UWV heeft diensten voor werkende en werkzoekende Nederlanders, met en zonder beperking, die soms in lastige persoonlijke situaties zitten. Daarnaast hebben ze ook nog diensten voor werkgevers. Aan ons de vraag om, in samenwerking met de eigen social redactie van UWV, de waardering voor de dienstverlening van UWV onder al die groepen te vergroten.

 

Verbetering van bereik, waardering en reputatie

We ontwikkelden daarom een social ecosysteem. Dit is een samenhangende set van socialmediakanalen die elk een eigen strategie, doel en doelgroep hebben. In plaats van dezelfde content te delen op verschillende kanalen, kregen Facebook, Twitter en LinkedIn elk hun eigen formats.

Door alle uitingen vervolgens goed te meten en te optimaliseren, met behulp van onze data-analysetool NEO, bereikten we volgers op alle kanalen steeds beter. De verschillende doelgroepen kregen content te zien die veel meer past bij hun interesses en dat veroorzaakt een belangrijk vliegwieleffect.

Less is more

UWV is veel minder berichten gaan delen, maar weet haar volgers veel beter te bedienen. Posts werden veel succesvoller, algoritmes merkten dit op en lieten de content aan een veel groter publiek zien. Onze positieve verhalen over de waardevolle dienstverlening van UWV verspreidden zich als een lopend vuurtje op elk medium. Hierdoor groeide zowel de waardering voor de content als voor het merk UWV. Wat cijfers:

Organisch Bereik

Alle Kanalen

+43%
Ervaren Relevantie

Alle Kanalen

+67%
Positieve Beeldvorming

UWV als Merk

+34%
Aantal volgers

LinkedIn

+17.500
Organisch Bereik

LinkedIn

+100%
Ervaren relevantie per post

Facebook

+136%

Juist voor een organisatie die zo groot en complex is als UWV, kunnen social media een waardevol middel zijn om te werken aan reputatie en beeldvorming. Een zorgvuldig opgezet ecosysteem was het fundament. Goede samenwerking en continu optimaliseren van content deden de rest.

Een Dagje Groen

Crowdfunding voor duurzaamheid! Met een campagne die de gezamenlijke impact van duurzaam leven meet, lieten we Nederland kennis maken met de naam én missie van Milieu Centraal.

Milieu Centraal

Brandveilige Kerstdagen

Om mensen bewust te maken van de het hogere risico op brand tijdens de feestdagen, creëerden we een feestdagencampagne voor Brandweer Amsterdam-Amstelland.

Brandweer Amsterdam-Amstelland

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.