Johnny Wonder
Logo_JW
NS

De Leukste Treinquiz van Nederland

Waarom zijn treinen eigenlijk geel? Waarom mag je niet naar de WC als de trein stilstaat? Waarvoor dienen die geribbelde witte tegels op het perron? Voor de Nederlandse Spoorwegen ontwikkelden en produceerden we De Leukste Treinquiz van Nederland – het langstlopende en meest succesvolle format op het YouTube-kanaal van NS.

In elke nieuwe aflevering onderzoeken presentatoren Ruud en Julia één prangende spoorvraag en krijgen ze drie potentiële antwoorden van medewerkers van NS. Maar welke twee antwoorden zijn er grándioos verzonnen – en welk klopt er echt? Reizigers én kijkers (die enthousiast meedoen in de reacties onder de video) proberen het enige juiste antwoord op de vraag te raden – en leren zo steeds weer iets grappigs, belangrijks of nieuws over het reizen met NS.

De Leukste Treinquiz van Nederland is het langstlopende en meest succesvolle format op het YouTube-kanaal van NS. Dat is een kanaal met interactieve shows, reportages en series, bedoeld om de band van reizigers met NS te versterken. Voor NS op YouTube ontwikkelden we overigens nog meer mooie formats, zoals bijvoorbeeld ‘Terug Naar Huis’, waarin we met ouderen terug gaan naar hun geboortegrond. Of ‘Hartje Stad’ , waarin we samen met een plaatselijke gids de leukste Nederlandse stadjes ontdekken. Of ‘Opeens Had Je Het’, waarin conducteurs terugblikken op hun overstap naar NS.

Van de Leukste Treinquiz van Nederland maakten we inmiddels 54 afleveringen, die samen inmiddels ruim een miljoen keer zijn bekeken. Dat aantal blijft maar stijgen, want door de vraaggestuurde opzet en de tijdloosheid van de vragen worden ook oude afleveringen nog makkelijk gevonden. Voor NS is het daarmee een prettig platform om veelgestelde vragen op een luchtige manier te behandelen. Want zeg eens eerlijk: wist jij al wél waarom in moderne treinen de ramen niet open kunnen?

NS Publieksprijs

NS draagt lezen een warm hart toe en neemt reizigers graag mee in haar enthousiasme over boeken. Dat komt jaarlijks tot een hoogtepunt tijdens de aanloop naar en uitreiking van de NS Publieksprijs. Om aandacht voor die prijs en de genomineerde boeken zo groot mogelijk te maken, ontwikkelden we een campagne rondom digitale Miniboekjes. Die zorgden voor een enorme groei in lezers én stemmen.

Nederlandse Spoorwegen

Mensen eten met #GVBeestje

Het ondertussen legendarische GVBeestje verzonnen we voor GVB om het reizen met het OV leuker te maken.

GVB

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.