Willem Dudok
Partner willem@johnnywonder.nlWillem Dudok (1979) is oprichter van Johnny Wonder. Hij is verantwoordelijk voor strategie en conceptontwikkeling.
Willem groeide op in Made, onder de rook van Breda. Zijn sympathieke zachte g en loyale steun aan voetbalclub NAC getuigen nog van die tijd.
Hij werkte eerder voor Theater LUX in Nijmegen, campagnebureau BKB, de Amsterdamse verkiezingscampagne van Lodewijk Asscher in 2010 en het Kabinet van de Burgemeester in Amsterdam.
Willem is onder meer trots op het werk voor:
Pleegzorg Nederland
NS Jongerentoer
Martijn Beckers
Partner martijn@johnnywonder.nlMartijn Beckers (1974) is één van de oprichters van Johnny Wonder. Daar draagt hij als Algemeen Directeur zorg voor de day-to-day operations, en werkt hij aan de realisatie van projecten voor opdrachtgevers. Daarnaast geeft hij regelmatig trainingen (al dan niet in verre oorden) en is hij de geestelijk vader van Ajax’ favoriete hashtag #fierenkoen.
In zijn leven voor Johnny Wonder werkte hij als marketing- en communicatiemanager van het Zuidas-project in Amsterdam en als public affairs-manager en directieadviseur van de Kamer van Koophandel Nederland. Ook was hij enige tijd werkzaam voor het campagnebureau BKB en langere tijd voor de Partij van de Arbeid. Hij was in die periode in diverse rollen betrokken bij verschillende verkiezingscampagnes.
Martijn is onder meer trots op het werk voor:
Pleegzorg Nederland
Nederlandse Spoorwegen
Agatha Hartendorp – Woudwijk
Managing Director agatha@johnnywonder.nlAgatha Woudwijk (voorheen Hartendorp) werkt al sinds 2013 bij Johnny Wonder waar ze begon als Projectmanager wiens ogen van planningen, to do lijstjes en Excel gingen glimmen.
Sinds 1 januari 2019 is ze verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van Johnny Wonder als Managing Director. “Je zou kunnen zeggen dat Johnny Wonder runnen een soort van groot en complex project is, en projecten managen kan ik wel, dus let’s go!”
In haar vrije tijd mag ze graag koken, lunchen, slechte reality tv én goede series kijken en knuffelen met haar dochtertje Liah (2017).
Agatha is geboren en getogen in het schone Amsterdam Oost (#eastside).
Voordat wij haar bij Johnny Wonder mochten verwelkomen werkte ze voor diverse communicatiebureaus waaronder The Gardeners in Amsterdam.
Maurice Janssen
Commercieel Directeur maurice@johnnywonder.nlMaurice Janssen (1985) is Commercieel Directeur bij Johnny Wonder.
Op zijn Twentse geboortegrond studeerde hij Business Administration, waarna hij zijn commerciële carrière begon als Key Accountmanager in de veiligheidsbranche. Breda was een paar jaar zijn homebase, maar de grote stad kriebelde en in 2012 verhuisde hij naar Amsterdam. Vanuit zijn appartement op elf hoog in Bos en Lommer geniet hij elke dag van de skyline van Amsterdam.
In 2015 startte hij een eigen bedrijf en kreeg zijn liefde voor businessmodellen, marketing en branding een eigen gezicht. Na een aantal leerzame jaren bleek een functie bij een agency beter te voelen dan het zelfstandig ondernemerschap. Et Voilà, daar was ineens Johnny Wonder!
In zijn vrije tijd loop je Maurice misschien tegen het lijf op de squashbaan of op het voetbalveld in Amsterdam-West. Naast al dat gesport reist Maurice graag de wereld rond. Welke reis met stip op één staat? Japan. Hij droomt nog wekelijks over de perfecte sushi, de gigantische steden en de cultuur waar hij zich daar in onderdompelde.
Yasmin Visser
Senior Creative yasmin@johnnywonder.nlEigenlijk wilde Yasmin Visser (1986) cabaretière worden. Maar daarvoor had ze nét iets te veel podiumvrees. Dus nu slijt ze haar (woord)grappen bij vrienden en collega’s – met wisselend succes. En geeft ze regelmatig presentaties, maar wel aan een íets bescheidener publiek.
Na haar studies Nederlands en Communicatie heeft Yasmin altijd als copywriter gewerkt. En van alles geschreven, van social captions tot tv-commercials. Voor grote namen en kleine initiatieven.
Het liefst maakt ze campagnes die echt nieuws vertellen. Die korte metten maken met hardnekkige stereotypes, of bijdragen aan het oplossen van een maatschappelijk uitdaging. Maar voor een luchtige insta story is ze ook wel te porren.
Verder is Yasmin dol op neipa’s, podcasts en mensen met een mening. Kan ze skiën en surfen. En plant ze graag kruid én onkruid in haar mini-tuin in Amsterdam-Noord.
Alies Pronk
Datastrateeg alies@johnnywonder.nlAlies Pronk (1995) is onze Datastrateeg, maar vooral wat je noemt een échte Johnny: niet weg te slaan! Voor haar studie Communicatiewetenschap liep ze in 2015 stage bij ons en dat vond ze het leukste onderdeel van haar studie. Het was dan ook geen toeval dat Alies - na een paar tijdelijke banen bij Johnny, een half jaar reizen en een afgeronde master Business Administration - gewoon weer terugkeerde op het nest.
Als Datastrateeg zet ze zich in om te achterhalen wat data zegt over de interesses van het publiek. En hoe we daar in onze communicatie zo goed mogelijk op in kunnen spelen. Dat doet ze aan de hand van
gedragsanalyse methodiek NEO.
 
In haar vrije tijd kun je haar zoal spotten terwijl ze ergens een dansje waagt of gemoedelijk borrelt met eenzame Amsterdamse ouderen voor de stichting die ze runt: stichting Met je hart.
Nick Franssen
Kanaal Strateeg | Dataconsultant nick@johnnywonder.nlNick Franssen (1987) is Kanaal Strateeg & Dataconsultant bij Johnny Wonder.
Een Johnny van het eerste uur: Nick werkte al eerder van 2012 tot 2016 bij ons. Na ons warme nest te hebben verlaten heeft Nick verschillende omzwervingen gemaakt.
Zo was hij bijna 2 jaar onderweg met z’n oude Land Rover om vanuit Nederland via Mongolië naar Zuid-Afrika te rijden. Gewoon omdat het kan. Over deze reis (en z’n Land Rover) heeft ‘ie het nét iets te vaak, dus beter kan je gewoon de foto’s bekijken op Instagram.com/GoLandy.
Daarnaast werkte hij in de tussentijd nog bij TivoliVredenburg én creatief bureau FEL – waar hij werkte aan de Europese herlancering van het 100% elektrische automerk MG Motor.
Toch realiseerde Nick dat “there is no place like Johnny Wonder” en sloot zich in 2021 weer bij ons aan.
Deze geboren en getogen Limburger woont in Utrecht en als heuse slaapkamergitarist verzamelt en bouwt hij gitaarpedaaltjes: de teller staat inmiddels op 50. Het meest houdt hij van woestijnen, chocoladetoetjes en concerten. Maar niet tegelijkertijd.
Thomas Le Gras Bleeker
Senior Creative thomas@johnnywonder.nlThomas Le Glas Bleeker (1984) is senior creative bij Johnny Wonder. Hij zou ons eigenlijk als freelance creatief bij een paar projecten komen versterken, maar omdat het zo goed klikte is hij meteen ingetrokken.
Thomas studeerde Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam en leerde het reclamevak echt kennen aan de Hallo Academie. Daarna werkte hij bij verschillende bureaus voor onder andere Coca-Cola, Chanel en ING, maar het meest trots is hij op de Guus Geluk-chatbot die hij voor de Donald Duck maakte.
Hij vindt dat hij een beter mens is geworden door zijn tijd als barman en naast zijn werk is hij het gelukkigst als hij met hout en bloem in de weer is. Hij timmert graag een tafeltje en is nog steeds op zoek naar het geheim van het perfecte zuurdesembrood.
Michelle Herfkens
Accountmanager michelle@johnnywonder.nlMichelle Herfkens (1990) is onze aanwinst op het gebied van accountmanagement.
Leuk feitje: Michelle woont pas sinds kort weer in Nederland. Voordat ze Johnny Wonder kwam versterken, heeft ze vier jaar in Sydney gewerkt als accountmanager bij verschillende reclamebureaus. Hier heeft ze campagnes geleid voor klanten als ING, Tinder en Samsung. Toch besloot ze het land van de koala’s en kangoeroes vaarwel te zeggen en ruilde dit in voor stroopwafels, broodjes kroket en een hele leuke baan bij een heel leuk bedrijf (al zeggen we het zelf). Bij Johnny Wonder zet ze zich in voor onder andere UWV, KPN, ProRail en ‘s Heeren Loo.
Wat haar baan zo leuk maakt? ‘Het werken voor organisaties die echt een verschil maken in het leven van mensen, dat is waar ik energie van krijg.’ Waar ze ook energie van krijgt is koffie ‘en dan het liefst een echte Australische flat white natuurlijk’. Je kunt het meisje uit Australië halen, maar Australië niet uit het meisje, blijkbaar.
Ilse de Boer
Projectmanager ilse@johnnywonder.nlKen je dat? Kom je op kantoor in je nieuwe outfit, heeft een collega precies dezelfde trui aan. Dat zal Ilse nooit overkomen. Alles wat ze draagt is namelijk tweedehands. Niet alleen hartstikke duurzaam maar ook nog eens heel erg stijlvol.
Als project- en accountmanager heeft Ilse ruime ervaring opgedaan bij verschillende bureaus en organisaties. Strakke planningen, soepele processen, kloppende budgetten; ze regelt het allemaal. Maar wat haar betreft is een goed en haalbaar resultaat altijd het aller-aller-belangrijkste. En daarvoor schept Ilse graag de juiste kaders en processen.
Dankzij haar studie Advertising aan de Willem de Kooning Academie weet Ilse ook precies hoe een creatief proces werkt. En kan ze ideeën en concepten goed op waarde te schatten. Dat is niet alleen fijn voor ons, maar ook voor onze klanten.
Tijd voor ontspanning? Tijd voor true crime. Van Opsporing Verzocht tot The Tinder Swindler: Ilse vindt het allemaal lekker om te kijken.
Jort van Dijk
Eindredacteur jort@johnnywonder.nl‘Ik hou alleen op met freelancen als ik een plek vind met mensen waar ik het goed mee kan vinden en opdrachten die ertoe doen,’ riep Jort van Dijk (1990) lange tijd. En toen was daar Johnny.
Daarvoor werkte hij kort voor twee liveprogramma’s van Omroep Max en lang in een zalig nachtcafé. Dat gaf hem tijd om te bloggen toen dat niet cool meer was, aan manuscripten te werken die beter af zijn in een schoenendoos, en redactiewerk te doen voor een cultureel platform dat allang niet meer online staat.
Leunend op vele vlieguren begon hij te freelancen als copywriter, redacteur en allround tekstmens. Hij werkte voor culturele instellingen als Museumnacht Amsterdam en Cinekid, maar schreef ook voor Bugaboo en Tommy Hilfiger. En toen was daar Johnny.
Daar ging Jort aan de slag als eindredacteur van de social redactie, waarmee we elke week weer prachtige verhalen voor NS maken.
Janne den Adel
Redacteur janne@johnnywonder.nlJanne den Adel (1992) studeerde eventjes Pedagogische Wetenschappen, maar werd groen van jaloezie als ze de op het station de studenten van de HKU zag met hun kokers vol creatief werk. Dat wilde zij ook, dus ging ze Media en Cultuur studeren in Amsterdam, waar ze niet alleen theoretische kennis opdeed, maar ook veel zelf maakte: van documentaires tot video-essays. Daarbovenop deed ze ook nog een master Filmstudies, waar ze leerde filmscripts te beoordelen op hun kwaliteit, maar ook documentaireplannen schrijven. ‘Een superleuke master waar ik heel veel heb geleerd over hoe je een verhaal vertelt.’
En die verhalen vertelt Janne. Eerst bij haar stages bij AT5 en VPRO Dorst, en nu bij Johnny Wonder. Ze hoopt nog een heleboel te leren, maar weet ons ook nog iets bij te brengen: hoe je een goede latte maakt. Ze werkte namelijk even als barista, en kan leuke hartjes en andere vormpjes maken in de koffie. Nu nog even een espressomachine op het kantoor.
Matthijs Mentink
Digitaal Mediastrateeg matthijsm@johnnywonder.nlMatthijs Mentink (1989) is Digitaal Mediastrateeg bij Johnny Wonder.
Van jongs af aan is hij gefascineerd met het uitvogelen hoe dingen in elkaar steken. Als klein Amsterdammertje zag je hem vaak zeulen met op straat gevonden apparaten die al snel in stukken op de vloer van zijn kamer lagen.
Printers en typemachines werden ingeruild voor andere bezigheden en Matthijs ging aan de slag als fotograaf, filmmaker, business developer en strateeg.
Hoewel minder fysiek, doet hij nog altijd niets liever dan opdrachten en data ontleden en zijn interpretatie er op los te laten. Dat doet hij aan de hand van zijn zelfbedachte gedragsanalyse methodiek NEO.
Ingrid de With
Operations & Traffic manager ingrid@johnnywonder.nlIngrid werd in 1985 geboren in Skarsterlân. En nee, dat ligt niet ergens in Scandinavië. Zoek maar op.
Als rasechte positieveling wordt ze blij als anderen dat zijn en zorgt ze graag voor haar omgeving. Mens én dier. Niet alleen haar stralende persoonlijkheid brengt Ingrid mee naar Johnny Wonder, maar ook haar organisatieskills. Die skills deed ze op bij haar studie Media en Entertainment Management en bracht ze in de praktijk voor bijvoorbeeld UEFA, SAIL, Nike en Q-Dance.
Ingrid heeft een voorliefde voor structuur en efficiëntie. Komt dat even goed van pas op de Bloemgracht! Als Business Assistant & Office Manager zorgt zij ervoor dat alles bij ons op rolletjes loopt.
Michael Branderhorst
Producer & Officemanager michael@johnnywonder.nlJe zou denken dat iemand die vier keer per week voetbalt, drie keer per week naar de sportschool gaat, twee avonden per week alles soepel laat verlopen bij een poppodium, een eigen bandje heeft én meedoet aan een bowlingcompetitie, weinig tijd heeft om nog te werken.
Toch besloot Michael (1996) zich bij ons team te voegen. Grappig weetje: tijdens zijn cursus Content Creation moest hij vertellen welk merk volgens hem goede content maakt. Dat was NS. Toen hij hoorde welk bureau dat maakte, besloot hij: bij hen wil ik stage lopen.
Inmiddels is Michael producer en officemanager. Na een studie toegepaste psychologie aan de HvA deed hij een minor Media en Telvisie, en ontdekte hij hoe leuk het is om video’s te maken. Gewoon lekker op pad met een cameraman en een microfoon, daar wordt Michael blij van. En wij ook! Want het levert heel leuke content op.