Peter Hoeijenbos
Stagiair Art Direction peter@johnnywonder.nlPeter Hoeijenbos (1997) loopt stage als grafisch vormgever bij Johnny Wonder. Dat hij een creatief multitalent is was al vroeg duidelijk. Als jong ventje vond je hem al op de grond met kleurstiften en papier, bouwde hij werelden met speelgoed, en zat hij te drummen op politiehelmen en pannen. Toen hij wat ouder was vond hij zijn grote liefde: EDM maken op zijn computer.
Hij studeerde af als grafisch vormgever en studeert nu Advertising aan de Willem de Kooning Academie. Peter is muziekproducer, hij ontmoette onlangs een van zijn grote helden Armin van Buuren, ook doet hij jongerenwerk. Hij is geïnteresseerd in maatschappelijke en commerciële vraagstukken, en in oplossingen vinden die een specifieke doelgroep aangaan. Daarom koos hij voor Johnny Wonder als stageplek. Hij gelooft in de impact van samenwerken door mensen te verbinden.
Willem Dudok
Partner willem@johnnywonder.nlWillem Dudok (1979) is oprichter van Johnny Wonder. Hij is verantwoordelijk voor strategie en conceptontwikkeling.
Willem groeide op in Made, onder de rook van Breda. Zijn sympathieke zachte g en loyale steun aan voetbalclub NAC getuigen nog van die tijd.
Hij werkte eerder voor Theater LUX in Nijmegen, campagnebureau BKB, de Amsterdamse verkiezingscampagne van Lodewijk Asscher in 2010 en het Kabinet van de Burgemeester in Amsterdam.
Willem is onder meer trots op het werk voor:
Pleegzorg Nederland
NS Jongerentoer
Martijn Beckers
Partner martijn@johnnywonder.nlMartijn Beckers (1974) is één van de oprichters van Johnny Wonder. Daar draagt hij als Algemeen Directeur zorg voor de day-to-day operations, en werkt hij aan de realisatie van projecten voor opdrachtgevers. Daarnaast geeft hij regelmatig trainingen (al dan niet in verre oorden) en is hij de geestelijk vader van Ajax’ favoriete hashtag #fierenkoen.
In zijn leven voor Johnny Wonder werkte hij als marketing- en communicatiemanager van het Zuidas-project in Amsterdam en als public affairs-manager en directieadviseur van de Kamer van Koophandel Nederland. Ook was hij enige tijd werkzaam voor het campagnebureau BKB en langere tijd voor de Partij van de Arbeid. Hij was in die periode in diverse rollen betrokken bij verschillende verkiezingscampagnes.
Martijn is onder meer trots op het werk voor:
Pleegzorg Nederland
Nederlandse Spoorwegen
Agatha Hartendorp – Woudwijk
Managing Director agatha@johnnywonder.nlAgatha Woudwijk (voorheen Hartendorp) werkt al sinds 2013 bij Johnny Wonder waar ze begon als Projectmanager wiens ogen van planningen, to do lijstjes en Excel gingen glimmen.
Sinds 1 januari 2019 is ze verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van Johnny Wonder als Managing Director. “Je zou kunnen zeggen dat Johnny Wonder runnen een soort van groot en complex project is, en projecten managen kan ik wel, dus let’s go!”
In haar vrije tijd mag ze graag koken, lunchen, slechte reality tv én goede series kijken en knuffelen met haar dochtertje Liah (2017).
Agatha is geboren en getogen in het schone Amsterdam Oost (#eastside).
Voordat wij haar bij Johnny Wonder mochten verwelkomen werkte ze voor diverse communicatiebureaus waaronder The Gardeners in Amsterdam.
Naomi van Stelten
Interim Managing Director naomi@johnnywonder.nlNaomi van Stelten (1980) houdt heel erg van televisie en wilde ook altijd achter de schermen werken bij een televisieprogramma. Tegelijk met haar studie Theater, Film en Televisiewetenschappen kwamen ’nieuwe media’ op: Internet, e-mailen, cd-roms en cyborgs. Het is dat ze te ongeduldig was voor de trage onderzoekswereld, anders deed ze nu nog onderzoek naar nieuwe vormen van televisie.
Naomi werkte achtereenvolgens bij Endemol, waar ze bedrijven hielp die ‘iets met internet’ wilden, bij de NCRV, waar ze crossmediale projecten bedacht en bij Lost Boys, waar ze grote trajecten leidde zoals de Ballenjongens-campagne voor Nuon met de KNVB. Daarna werkte ze negen jaar bij IJsfontein, een bureau gespecialiseerd in interactieve media en daarna bij nog veel meer heel grote en wat kleinere bureaus. Het allermooiste moment? Om met het team van GRRR een Spin Award te winnen met de SpangaS-app, een opdracht via haar oude werkgever KRO-NCRV.
Als interim Managing Director bij Johnny Wonder komt ze helpen met stroomlijnen en het concretiseren van onze plannen. Eventjes dus, maar het vele verhuizen is Naomi niet vreemd. Ze is geboren in Hoorn, maar uiteindelijk in Brabant terechtgekomen. Daar ontmoette ze op de middelbare school de man van haar leven, die ze vervolgens ontwortelde en meenam naar Watergraafsmeer in Amsterdam-Oost. Haar beste tip: Je leert het meest van je fouten, dus zorg dat je fouten maakt en weer opstaat om nog beter te worden.
Maurice Janssen
Commercieel Directeur maurice@johnnywonder.nlMaurice Janssen (1985) is Commercieel Directeur bij Johnny Wonder.
Op zijn Twentse geboortegrond studeerde hij Business Administration, waarna hij zijn commerciële carrière begon als Key Accountmanager in de veiligheidsbranche. Breda was een paar jaar zijn homebase, maar de grote stad kriebelde en in 2012 verhuisde hij naar Amsterdam. Vanuit zijn appartement op elf hoog in Bos en Lommer geniet hij elke dag van de skyline van Amsterdam.
In 2015 startte hij een eigen bedrijf en kreeg zijn liefde voor businessmodellen, marketing en branding een eigen gezicht. Na een aantal leerzame jaren bleek een functie bij een agency beter te voelen dan het zelfstandig ondernemerschap. Et Voilà, daar was ineens Johnny Wonder!
In zijn vrije tijd loop je Maurice misschien tegen het lijf op de squashbaan of op het voetbalveld in Amsterdam-West. Naast al dat gesport reist Maurice graag de wereld rond. Welke reis met stip op één staat? Japan. Hij droomt nog wekelijks over de perfecte sushi, de gigantische steden en de cultuur waar hij zich daar in onderdompelde.
Liane Wilke
Senior Strateeg liane@johnnywonder.nlLiane Wilke (1985) werkt als Senior Strateeg bij Johnny Wonder.
En dat is niet zo gek. Ze bedenkt graag creatieve oplossingen voor communicatievraagstukken en heeft al sinds ze zich kan herinneren een rare fascinatie voor campagnes.
Tijdens haar studies Politicologie en Communicatiewetenschap bestudeerde zij ze, later ging ze werken bij Campagnebureau | BKB en in haar vrije tijd voerde zij meerdere keren campagne voor D66.
Ook zette Liane zich in voor digitale transparantie bij de Open State Foundation.
Liane is trots op haar werk voor:
Netbeheer Nederland
Brandweer Amsterdam-Amstelland
Alies Pronk
Datastrateeg alies@johnnywonder.nlAlies Pronk (1995) is onze Datastrateeg, maar vooral wat je noemt een échte Johnny; niet weg te slaan!
Na een stage bij ons voor haar studie Communicatiewetenschap in 2015 en daarna nóg twee zomers Johnnywerk, studeerde ze een halfjaar in Dublin en voltooide vervolgens haar master Business & Administration. Met alle diploma’s op zak maakt ze nu haar comeback als Datastrateeg.
Die strategische blik komt niet alleen bij ons van pas, maar ook bij het triomferen bij allerlei spelletjes. Vooral bij 30 Seconds is ze een beruchte tegenstander: bijna niemand wint van Alies! Al knijpt ze soms een oogje toe bij eenzame Amsterdamse ouderen, met wie ze bingo mee speelt en die ze een warm hart toedraagt bij het runnen van stichting Met je hart.
Eind dit jaar ligt er een maandenlange reis in het verschiet, dan zullen we haar weer even moeten missen. Maar Alies is net een Poolster, die zien we altijd terug!
Milou Kwee
Projectmanager milou@johnnywonder.nlMilou zorgt ervoor dat projecten op alle vlakken super soepel lopen. Van kloppende planningen en budgetten tot een blij intern team en een tevreden klant. Maar haar echte talent komt pas naar voren op de karaokeavond. Daar later meer over.
Milou heeft een achtergrond bij een digitaal creatief bureau, waar ze onder andere werkte aan spaarcampagne-apps voor Albert Heijn. Bij Johnny is ze verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van campagnes, strategieën en andere projecten voor klanten als UWV en ProRail.
De van oorsprong Doetinchemse is vaak in Utrecht te vinden, waar ze danst in een modern dansgezelschap. Een uit de hand gelopen hobby, noemt ze het zelf. Wonen doet ze in Amsterdam-West. Dat is precies vijf minuten fietsen naar het kantoor van Johnny Wonder, ofwel één keer het beluisteren van Dolce Via van Ryan Paris. Dat is dan ook haar favoriete karaokeliedje op de vrijdagavond.
Steven Stoffers
Content Strateeg steven@johnnywonder.nlSteven Stoffers (1987) is Content Strateeg bij Johnny Wonder. Hij onderzoekt, adviseert en bedenkt in welke (nieuwe) vormen onze waardevolle communicatie zo effectief mogelijk is.
Hij studeerde Communicatiewetenschappen in Nijmegen en probeerde even een master Politicologie, maar kon niet langer wachten om aan het werk te gaan. Via een magazine over Photoshop en een eigen blog over popcultuur kwam hij als redacteur bij CJP terecht. Hier leerde Steven met vallen en opstaan de fijne kneepjes van social media, wat hij doorzette als online redacteur bij DWDD.
De muziekfanaat in hem droomde jarenlang van een baan bij muziekplatform 3voor12 (VPRO), maar daar bleek dat van je hobby je werk maken soms betekent dat je hobby werk wordt.
Nu bewaart hij de bands en festivals dus voor zijn vrije tijd. Waarin ook nog plek gemaakt wordt voor meerdere Netflix-series tegelijkertijd, plus af en toe een hardloopsessie en een verre reis.
Bij voorkeur per rammelende Russische trein of een auto met cd-speler.
Thomas Le Gras Bleeker
Senior Creative thomas@johnnywonder.nlThomas Le Glas Bleeker (1984) is senior creative bij Johnny Wonder. Hij zou ons eigenlijk als freelance creatief bij een paar projecten komen versterken, maar omdat het zo goed klikte is hij meteen ingetrokken.
Thomas studeerde Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam en leerde het reclamevak echt kennen aan de Hallo Academie. Daarna werkte hij bij verschillende bureaus voor onder andere Coca-Cola, Chanel en ING, maar het meest trots is hij op de Guus Geluk-chatbot die hij voor de Donald Duck maakte.
Hij vindt dat hij een beter mens is geworden door zijn tijd als barman en naast zijn werk is hij het gelukkigst als hij met hout en bloem in de weer is. Hij timmert graag een tafeltje en is nog steeds op zoek naar het geheim van het perfecte zuurdesembrood.
Corine Stijnen
Redacteur corine@johnnywonder.nlCorine Stijnen (1995) was pas net begonnen aan haar studie aan de Universiteit van Amsterdam toen de paniek toesloeg: ze bleek geen camera in haar handen te krijgen. Dat terwijl ze met die camera het liefst grote avonturen beleeft. Zo vertrok ze ooit in haar eentje naar Australië, om daar rondreizend in een busje een documentaire te maken over jonge rappers.
Die studie in Amsterdam werd het dus niet. In plaats daarvan koos ze voor een studie journalistiek, waarna ze stage liep bij de NOS en een video maakte die 350 duizend keer op Youtube werd bekeken. Ook werkte ze mee aan de nieuwe documentaire over de grootste Nederlandse Youtuber: NikkieTutorials. Nu versterkt ze Johnny Wonder als social redacteur met haar kennis over film, fotografie, tekst en jongleren met messen. Dat lees je goed: ze heeft jaren in een jeugdcircus gezeten!
Sinds een jaar woont Corine in de Baarsjes in Amsterdam, met het Rembrandtpark als achtertuin. Haar missie? ‘Ik probeer alle eet- en koffietentjes in de Baarsjes van binnen te hebben gezien.’
Lieke Joosten
Senior Projectmanager lieke@johnnywonder.nlLieke Joosten (1984) is Senior Projectmanager bij Johnny Wonder.
Met een achtergrond in customer care en community management voor The New Motion en als projectmanager bij digital agency Burst heeft ze de afgelopen jaren op een boel verschillende terreinen online ervaring opgedaan.
Dat treft, want het liefst maakt ze de wereld een beetje mooier en makkelijker door het inzetten en verbeteren van communicatie. Lieke wordt daarnaast heel erg gelukkig van reizen – bij voorkeur in Zuid-Amerika – en van veel en hard lachen.
Lieke is trots op haar werk voor:
Netbeheer Nederland
Brandweer Amsterdam-Amstelland
Derek Steinhoff
Projectmanager derek@johnnywonder.nlVan zijn moeder mocht Derek Steinhoff (1995) na de havo gaan doen wat hij wilde, behalve ‘het leger in’, of ‘iets met media’ (hoewel zijn ouders elkaar toch echt bij een krant leerden kennen).
Hij luisterde naar zijn moeder (braaf!) en ging rechten studeren, maar werd diepongelukkig. Dus besloot hij zijn hart te volgen en koos alsnog voor Media Informatie en Communicatie (MIC) aan de Hogeschool van Amsterdam.
Derek liep al stage bij sportmarketingbureau House of Sports, werkte bij dagblad Trouw op de internetredactie en deed verschillende videoklussen voor het wielertijdschrift De Muur.
Deze zomer bedwong hij de Ventoux in een recordtijd van drie uur, veertien minuten en zeven seconden. Na zijn stage bij Johnny, werkt hij nu bij ons als Projectmanager.
Janne den Adel
Redacteur janne@johnnywonder.nlJanne den Adel (1992) studeerde eventjes Pedagogische Wetenschappen, maar werd groen van jaloezie als ze de op het station de studenten van de HKU zag met hun kokers vol creatief werk. Dat wilde zij ook, dus ging ze Media en Cultuur studeren in Amsterdam, waar ze niet alleen theoretische kennis opdeed, maar ook veel zelf maakte: van documentaires tot video-essays. Daarbovenop deed ze ook nog een master Filmstudies, waar ze leerde filmscripts te beoordelen op hun kwaliteit, maar ook documentaireplannen schrijven. ‘Een superleuke master waar ik heel veel heb geleerd over hoe je een verhaal vertelt.’
En die verhalen vertelt Janne. Eerst bij haar stages bij AT5 en VPRO Dorst, en nu bij Johnny Wonder. Ze hoopt nog een heleboel te leren, maar weet ons ook nog iets bij te brengen: hoe je een goede latte maakt. Ze werkte namelijk even als barista, en kan leuke hartjes en andere vormpjes maken in de koffie. Nu nog even een espressomachine op het kantoor.
Myrthe Wind
Redacteur myrthe@johnnywonder.nlRedacteur Myrthe (1990) is een tukker, want geboren en getogen in het schone Hengelo. Inmiddels heeft ze het oosten van het land verruilt voor Utrecht, dat ze al liefkozend haar ‘stadsie’ noemt. Haar specialisme: grip krijgen – en geven - op de werkelijkheid door die om te zetten in verhalen.
Met haar ervaring als producer, festivalorganisator en art director
is Myrthe een echte communicatieduizendpoot en zit ze helemaal op haar plek bij de afdelingen creatie en productie. In haar vrije tijd vindt ze het leuk om te naaien, cello te spelen en fanatiek bordspelletjes te doen. Bij Johnny Wonder doet ze wat ze het liefst doet: verhalen vertellen. Begonnen als trainee, doorgegroeid naar redacteur. Haar motto: niets is te gek, alles kan.
Milene van der Smissen
Trainee milene@johnnywonder.nlMilene van der Smissen (1991) heeft heel wat baantjes gehad, en allemaal even creatief. Zo was ze actrice bij Sesamstraat de Musical, maar werkte ze ook als actrice op verschillende cruiseschepen en bij 123 zing, een educatieprogramma voor basisscholen. Als kind was ze altijd al aan het zingen en bedacht ze toneelstukjes. Na haar vwo auditeerde ze voor de opleiding Muziektheater, aan het Conservatorium van Rotterdam, en zo geschiedde.
Als trainee redacteur wil Milene haar creatieve talent inzetten om zich bij Johnny Wonder ontwikkelen tot creatief content creator. Dat doet ze naast haar werk als zangeres bij stichting Diva Dichtbij, voor langdurig zieke mensen die niet meer naar het theater kunnen. Tijdens de coronacrisis richtte ze bovendien "kofferbakconcert" op, waarmee ze concertjes brengt aan huis, corona-proof vanuit haar kofferbak. Wat ze het allerleukste vindt van al die baantjes? De afwisseling!
Matthijs Mentink
Digitaal Mediastrateeg matthijsm@johnnywonder.nlMatthijs Mentink (1989) is Digitaal Mediastrateeg bij Johnny Wonder.
Van jongs af aan is hij gefascineerd met het uitvogelen hoe dingen in elkaar steken. Als klein Amsterdammertje zag je hem vaak zeulen met op straat gevonden apparaten die al snel in stukken op de vloer van zijn kamer lagen.
Printers en typemachines werden ingeruild voor andere bezigheden en Matthijs ging aan de slag als fotograaf, filmmaker, business developer en strateeg.
Hoewel minder fysiek, doet hij nog altijd niets liever dan opdrachten en data ontleden en zijn interpretatie er op los te laten.
Jesse Reij
Creative Producer jesse@johnnywonder.nlJesse Reij (1992) is Creative Producer bij Johnny Wonder. Prachtige beelden en vlijmscherpe copy, daar maak je hem gelukkig mee.
Hij is zelf ook regelmatig achter de camera te vinden, een fijne combinatie waarvan je het resultaat vaak zult tegenkomen in onze campagnes.
Voor Jesse bij Johnny Wonder begon, werkte hij als producer en fotograaf bij Isobar | Social Embassy, waar hij ervaring opdeed met verschillende social media-campagnes.
Jesse is woonachtig in het schone Egmond aan Zee. Naast het werken bij Johnny Wonder is hij vooral bezig om nieuwe muziek te ontdekken, alle soorten whisky ter wereld te proeven - volg vooral ook de Derper Whisky Boys op Instagram - en heel soms ook nog proberen een atleet te worden in de sportschool.
Ilse Nijen Twilhaar
Producer ilse@johnnywonder.nl‘Geen idee wat ik wil doen, maar iets in de media’, zei Ilse Nijen Twilhaar (1988) een aantal jaar geleden bij aanvang van haar bachelor Media en Cultuur. En moet je haar nu eens zien. Deze power producer heeft veel ervaring opgedaan bij diverse tv-programma’s, waaronder Pauw en Jinek.
Ze kent alle hoeken en gaten betreft het opzetten van videoproducties en inmiddels ook van Nederland.
Deze geboren en getogen Groningse ruilde het Nederlandse noorden in voor het mooie Mokum, en woont inmiddels in Utrecht. Voor Johnny Wonder komt zij naar de Bloemgracht om gezamenlijk waardevolle video’s te maken voor onze klanten.
Naast het maken van video’s wordt Ilse gelukkig van familie, vrienden, yoga, hardlopen en Netflixen.
Jeanne Bommeljé
Projectmedewerker jeanne@johnnywonder.nlJeanne Bommeljé (1995) is Projectmedewerker bij Johnny Wonder. Ze groeide op in Zuid-Frankrijk tussen de pain au chocolats. Maar na de middelbare school ruilde ze die in voor Zeeuwse bolussen toen ze in Middelburg ging studeren.
Daarna heeft ze maar liefst twee masters voltooid, Taalkunde en Persuasive Communication aan de Universiteit van Amsterdam. En al die kennis heeft ze goed in de praktijk gebracht toen ze sales, marketing en pr deed voor een breed scala aan bedrijven.
Bij Johnny Wonder gebruikt ze haar brede academische kennis om mooie verhalen te maken voor klanten die echt iets te vertellen hebben.
Jeanne is na de Provence, Middelburg, Utrecht en een rondreis door Australië nu neergestreken in Amsterdam. De eerste week in onze hoofdstad kocht ze meteen een bootje om mee door de grachten te varen – het maakte haar niet uit dat ze daardoor even geen bank kon kopen en ze een maand genoegen moest nemen met een oude zitzak.
Ingrid de With
Business Assistant & Office Manager ingrid@johnnywonder.nlIngrid werd in 1985 geboren in Skarsterlân. En nee, dat ligt niet ergens in Scandinavië. Zoek maar op.
Als rasechte positieveling wordt ze blij als anderen dat zijn en zorgt ze graag voor haar omgeving. Mens én dier. Niet alleen haar stralende persoonlijkheid brengt Ingrid mee naar Johnny Wonder, maar ook haar organisatieskills. Die skills deed ze op bij haar studie Media en Entertainment Management en bracht ze in de praktijk voor bijvoorbeeld UEFA, SAIL, American Express, Nike en Q-Dance.
Ingrid heeft een voorliefde voor structuur en efficiëntie. Komt dat even goed van pas op de Bloemgracht! Als Business Assistant & Office Manager zorgt zij ervoor dat alles bij ons op rolletjes loopt.
Titia van Osch
Projectmanager (interim) titia@johnnywonder.nlTitia van Osch (1976) is interim projectmanager bij Johnny Wonder. Ze wordt gelukkig van gekke, liefst onmogelijke vragen. Om dan alsnog met een oplossing te komen.
Ze is ooit begonnen in de grafische branche en werkte bij bureaus als 2Organize en Kumpany. Toen was het tijd om te gaan freelancen: Als project- en operations manager bij onder andere 0930 creative agency en aan de klant-kant bij Delta Lloyd.
Sport loopt als rode draad door Titia’s leven: Eerst als actief hoogspringster, later als organisator van sportevenementen.
Wil je haar aan het praten krijgen? Vraag 'r dan wat over de Olympische Spelen.