Willem Dudok
Partner willem@johnnywonder.nlWillem Dudok (1979) is oprichter van Johnny Wonder. Hij is verantwoordelijk voor strategie en conceptontwikkeling.
Willem groeide op in Made, onder de rook van Breda. Zijn sympathieke zachte g en loyale steun aan voetbalclub NAC getuigen nog van die tijd.
Hij werkte eerder voor Theater LUX in Nijmegen, campagnebureau BKB, de Amsterdamse verkiezingscampagne van Lodewijk Asscher in 2010 en het Kabinet van de Burgemeester in Amsterdam.
Willem is onder meer trots op het werk voor:
Pleegzorg Nederland
NS Jongerentoer
Martijn Beckers
Partner martijn@johnnywonder.nlMartijn Beckers (1974) is één van de oprichters van Johnny Wonder. Daar draagt hij als Algemeen Directeur zorg voor de day-to-day operations, en werkt hij aan de realisatie van projecten voor opdrachtgevers. Daarnaast geeft hij regelmatig trainingen (al dan niet in verre oorden) en is hij de geestelijk vader van Ajax’ favoriete hashtag #fierenkoen.
In zijn leven voor Johnny Wonder werkte hij als marketing- en communicatiemanager van het Zuidas-project in Amsterdam en als public affairs-manager en directieadviseur van de Kamer van Koophandel Nederland. Ook was hij enige tijd werkzaam voor het campagnebureau BKB en langere tijd voor de Partij van de Arbeid. Hij was in die periode in diverse rollen betrokken bij verschillende verkiezingscampagnes.
Martijn is onder meer trots op het werk voor:
Pleegzorg Nederland
Nederlandse Spoorwegen
Agatha Hartendorp – Woudwijk
Managing Director agatha@johnnywonder.nlAgatha Woudwijk (voorheen Hartendorp) werkt al sinds 2013 bij Johnny Wonder waar ze begon als Projectmanager wiens ogen van planningen, to do lijstjes en Excel gingen glimmen.
Sinds 1 januari 2019 is ze verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van Johnny Wonder als Managing Director. “Je zou kunnen zeggen dat Johnny Wonder runnen een soort van groot en complex project is, en projecten managen kan ik wel, dus let’s go!”
In haar vrije tijd mag ze graag koken, lunchen, slechte reality tv én goede series kijken en knuffelen met haar dochtertje Liah (2017).
Agatha is geboren en getogen in het schone Amsterdam Oost (#eastside).
Voordat wij haar bij Johnny Wonder mochten verwelkomen werkte ze voor diverse communicatiebureaus waaronder The Gardeners in Amsterdam.
Maurice Janssen
Commercieel Directeur maurice@johnnywonder.nlMaurice Janssen (1985) is Commercieel Directeur bij Johnny Wonder.
Op zijn Twentse geboortegrond studeerde hij Business Administration, waarna hij zijn commerciële carrière begon als Key Accountmanager in de veiligheidsbranche. Breda was een paar jaar zijn homebase, maar de grote stad kriebelde en in 2012 verhuisde hij naar Amsterdam. Vanuit zijn appartement op elf hoog in Bos en Lommer geniet hij elke dag van de skyline van Amsterdam.
In 2015 startte hij een eigen bedrijf en kreeg zijn liefde voor businessmodellen, marketing en branding een eigen gezicht. Na een aantal leerzame jaren bleek een functie bij een agency beter te voelen dan het zelfstandig ondernemerschap. Et Voilà, daar was ineens Johnny Wonder!
In zijn vrije tijd loop je Maurice misschien tegen het lijf op de squashbaan of op het voetbalveld in Amsterdam-West. Naast al dat gesport reist Maurice graag de wereld rond. Welke reis met stip op één staat? Japan. Hij droomt nog wekelijks over de perfecte sushi, de gigantische steden en de cultuur waar hij zich daar in onderdompelde.
Liane Wilke
Senior Strateeg liane@johnnywonder.nlLiane Wilke (1985) werkt als Senior Strateeg bij Johnny Wonder.
En dat is niet zo gek. Ze bedenkt graag creatieve oplossingen voor communicatievraagstukken en heeft al sinds ze zich kan herinneren een rare fascinatie voor campagnes.
Tijdens haar studies Politicologie en Communicatiewetenschap bestudeerde zij ze, later ging ze werken bij Campagnebureau | BKB en in haar vrije tijd voerde zij meerdere keren campagne voor D66.
Ook zette Liane zich in voor digitale transparantie bij de Open State Foundation.
Liane is trots op haar werk voor:
Netbeheer Nederland
Brandweer Amsterdam-Amstelland
Alies Pronk
Datastrateeg alies@johnnywonder.nlAlies Pronk (1995) is onze Datastrateeg, maar vooral wat je noemt een échte Johnny: niet weg te slaan! Voor haar studie Communicatiewetenschap liep ze in 2015 stage bij ons en dat vond ze het leukste onderdeel van haar studie. Het was dan ook geen toeval dat Alies - na een paar tijdelijke banen bij Johnny, een half jaar reizen en een afgeronde master Business Administration - gewoon weer terugkeerde op het nest.
Als Datastrateeg zet ze zich in om te achterhalen wat data zegt over de interesses van het publiek. En hoe we daar in onze communicatie zo goed mogelijk op in kunnen spelen. Dat doet ze aan de hand van
gedragsanalyse methodiek NEO.
 
In haar vrije tijd kun je haar zoal spotten terwijl ze ergens een dansje waagt of gemoedelijk borrelt met eenzame Amsterdamse ouderen voor de stichting die ze runt: stichting Met je hart.
Nick Franssen
Kanaal Strateeg | Dataconsultant nick@johnnywonder.nlNick Franssen (1987) is Kanaal Strateeg & Dataconsultant bij Johnny Wonder.
Een Johnny van het eerste uur: Nick werkte al eerder van 2012 tot 2016 bij ons. Na ons warme nest te hebben verlaten heeft Nick verschillende omzwervingen gemaakt.
Zo was hij bijna 2 jaar onderweg met z’n oude Land Rover om vanuit Nederland via Mongolië naar Zuid-Afrika te rijden. Gewoon omdat het kan. Over deze reis (en z’n Land Rover) heeft ‘ie het nét iets te vaak, dus beter kan je gewoon de foto’s bekijken op Instagram.com/GoLandy.
Daarnaast werkte hij in de tussentijd nog bij TivoliVredenburg én creatief bureau FEL – waar hij werkte aan de Europese herlancering van het 100% elektrische automerk MG Motor.
Toch realiseerde Nick dat “there is no place like Johnny Wonder” en sloot zich in 2021 weer bij ons aan.
Deze geboren en getogen Limburger woont in Utrecht en als heuse slaapkamergitarist verzamelt en bouwt hij gitaarpedaaltjes: de teller staat inmiddels op 50. Het meest houdt hij van woestijnen, chocoladetoetjes en concerten. Maar niet tegelijkertijd.
Milou Kwee
Projectmanager milou@johnnywonder.nlMilou zorgt ervoor dat projecten op alle vlakken super soepel lopen. Van kloppende planningen en budgetten tot een blij intern team en een tevreden klant. Maar haar echte talent komt pas naar voren op de karaokeavond. Daar later meer over.
Milou heeft een achtergrond bij een digitaal creatief bureau, waar ze onder andere werkte aan spaarcampagne-apps voor Albert Heijn. Bij Johnny is ze verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van campagnes, strategieën en andere projecten voor klanten als UWV en ProRail.
De van oorsprong Doetinchemse is vaak in Utrecht te vinden, waar ze danst in een modern dansgezelschap. Een uit de hand gelopen hobby, noemt ze het zelf. Wonen doet ze in Amsterdam-West. Dat is precies vijf minuten fietsen naar het kantoor van Johnny Wonder, ofwel één keer het beluisteren van Dolce Via van Ryan Paris. Dat is dan ook haar favoriete karaokeliedje op de vrijdagavond.
Thomas Le Gras Bleeker
Senior Creative thomas@johnnywonder.nlThomas Le Glas Bleeker (1984) is senior creative bij Johnny Wonder. Hij zou ons eigenlijk als freelance creatief bij een paar projecten komen versterken, maar omdat het zo goed klikte is hij meteen ingetrokken.
Thomas studeerde Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam en leerde het reclamevak echt kennen aan de Hallo Academie. Daarna werkte hij bij verschillende bureaus voor onder andere Coca-Cola, Chanel en ING, maar het meest trots is hij op de Guus Geluk-chatbot die hij voor de Donald Duck maakte.
Hij vindt dat hij een beter mens is geworden door zijn tijd als barman en naast zijn werk is hij het gelukkigst als hij met hout en bloem in de weer is. Hij timmert graag een tafeltje en is nog steeds op zoek naar het geheim van het perfecte zuurdesembrood.
Derek Steinhoff
Projectmanager derek@johnnywonder.nlVan zijn moeder mocht Derek Steinhoff (1995) na de havo gaan doen wat hij wilde, behalve ‘het leger in’, of ‘iets met media’ (hoewel zijn ouders elkaar toch echt bij een krant leerden kennen).
Hij luisterde naar zijn moeder (braaf!) en ging rechten studeren, maar werd diepongelukkig. Dus besloot hij zijn hart te volgen en koos alsnog voor Media Informatie en Communicatie (MIC) aan de Hogeschool van Amsterdam.
Derek liep al stage bij sportmarketingbureau House of Sports, werkte bij dagblad Trouw op de internetredactie en deed verschillende videoklussen voor het wielertijdschrift De Muur.
Deze zomer bedwong hij de Ventoux in een recordtijd van drie uur, veertien minuten en zeven seconden. Na zijn stage bij Johnny, werkt hij nu bij ons als Projectmanager.
Jort van Dijk
Eindredacteur jort@johnnywonder.nl‘Ik hou alleen op met freelancen als ik een plek vind met mensen waar ik het goed mee kan vinden en opdrachten die ertoe doen,’ riep Jort van Dijk (1990) lange tijd. En toen was daar Johnny.
Daarvoor werkte hij kort voor twee liveprogramma’s van Omroep Max en lang in een zalig nachtcafé. Dat gaf hem tijd om te bloggen toen dat niet cool meer was, aan manuscripten te werken die beter af zijn in een schoenendoos, en redactiewerk te doen voor een cultureel platform dat allang niet meer online staat.
Leunend op vele vlieguren begon hij te freelancen als copywriter, redacteur en allround tekstmens. Hij werkte voor culturele instellingen als Museumnacht Amsterdam en Cinekid, maar schreef ook voor Bugaboo en Tommy Hilfiger. En toen was daar Johnny.
Daar ging Jort aan de slag als eindredacteur van de social redactie, waarmee we elke week weer prachtige verhalen voor NS maken.
Romy Apeldoorn
Projectmanager romy@johnnywonder.nlRomy Apeldoorn (1991) is projectmanager bij Johnny Wonder en zorgt voor kloppende planningen, begrotingen, een super tevreden team en happy klanten. Een lach tovert ze sowieso graag op het gezicht van anderen, want dat doet ze ook met Poespas de Podcast. Hier babbelt ze, onder het genot van een glas wijn, wat af met twee vriendinnen en beantwoorden ze ingestuurde vragen over herkenbare topics. Dat dat voor een lach zorgt bij anderen is bevestigd want ze tikken inmiddels de hitlijsten aan.
Ze woont al jaren in de Domstad maar haar tongval verraadt (zelfs na haar studie Journalistiek in Brabant) dat ze uit het Noord-Hollandse Heiloo komt. Tijdens haar studie in Brabant droomde ze ervan om hoofdredacteur te worden van een magazine. Na 2,5 jaar werken in de journalistiek ontdekte ze dat ze de commerciële kant van het vak veel interessanter vindt. Gelukkig maar, want daar hebben wij dus een goede Johnny aan!
Haar grootste guilty pleasure? Taart en allerlei andere zoete toetjes. Als iemand haar vraagt om een taartpuntje te delen is haar antwoord steevast ‘nee’. Waarom zou je ook willen delen? Maak je geen zorgen, ze fietst alles er weer af tijdens een lesje Rocycle of een weekend dansen op festivals in de zon. Wat wil een mens nog meer?
Janne den Adel
Redacteur janne@johnnywonder.nlJanne den Adel (1992) studeerde eventjes Pedagogische Wetenschappen, maar werd groen van jaloezie als ze de op het station de studenten van de HKU zag met hun kokers vol creatief werk. Dat wilde zij ook, dus ging ze Media en Cultuur studeren in Amsterdam, waar ze niet alleen theoretische kennis opdeed, maar ook veel zelf maakte: van documentaires tot video-essays. Daarbovenop deed ze ook nog een master Filmstudies, waar ze leerde filmscripts te beoordelen op hun kwaliteit, maar ook documentaireplannen schrijven. ‘Een superleuke master waar ik heel veel heb geleerd over hoe je een verhaal vertelt.’
En die verhalen vertelt Janne. Eerst bij haar stages bij AT5 en VPRO Dorst, en nu bij Johnny Wonder. Ze hoopt nog een heleboel te leren, maar weet ons ook nog iets bij te brengen: hoe je een goede latte maakt. Ze werkte namelijk even als barista, en kan leuke hartjes en andere vormpjes maken in de koffie. Nu nog even een espressomachine op het kantoor.
Michelle Herfkens
Accountmanager michelle@johnnywonder.nlMichelle Herfkens (1990) is onze aanwinst op het gebied van accountmanagement.
Leuk feitje: Michelle woont pas sinds kort weer in Nederland. Voordat ze Johnny Wonder kwam versterken, heeft ze vier jaar in Sydney gewerkt als accountmanager bij verschillende reclamebureaus. Hier heeft ze campagnes geleid voor klanten als ING, Tinder en Samsung. Toch besloot ze het land van de koala’s en kangoeroes vaarwel te zeggen en ruilde dit in voor stroopwafels, broodjes kroket en een hele leuke baan bij een heel leuk bedrijf (al zeggen we het zelf). Bij Johnny Wonder zet ze zich in voor onder andere UWV, KPN, ProRail en ‘s Heeren Loo.
Wat haar baan zo leuk maakt? ‘Het werken voor organisaties die echt een verschil maken in het leven van mensen, dat is waar ik energie van krijg.’ Waar ze ook energie van krijgt is koffie ‘en dan het liefst een echte Australische flat white natuurlijk’. Je kunt het meisje uit Australië halen, maar Australië niet uit het meisje, blijkbaar.
Annemarie
Office Manager annemarie@johnnywonder.nlAnnemarie (1989) is Office Manager bij Johnny Wonder.
Haar achtergrond ligt in de Sociale Wetenschappen en Human Geography. Wat dat is? Ze legt het zelf even uit: ‘het bestuderen van relaties van mensen met hun gemeenschappen, culturen, politiek, economie en fysieke omgeving’. Voordat ze aan boord van het Johnny Wonder-schip stapte, heeft ze gewerkt bij BKB Het Campagnebureau, in verschillende Amsterdamse musea en maatschappelijk onderzoek gedaan bij Academie van de Stad.
Haar krachten liggen in het creëren van structuur en bewaken van overzicht. Laten dat nou precies de eigenschappen zijn die haar een knettergoede Office Manager maken. Verder sport ze graag, mediteert ze veel en doet ze aan yoga. Oja, en het afgelopen jaar heeft ze haar skates en analoge camera herontdekt.
Matthijs Mentink
Digitaal Mediastrateeg matthijsm@johnnywonder.nlMatthijs Mentink (1989) is Digitaal Mediastrateeg bij Johnny Wonder.
Van jongs af aan is hij gefascineerd met het uitvogelen hoe dingen in elkaar steken. Als klein Amsterdammertje zag je hem vaak zeulen met op straat gevonden apparaten die al snel in stukken op de vloer van zijn kamer lagen.
Printers en typemachines werden ingeruild voor andere bezigheden en Matthijs ging aan de slag als fotograaf, filmmaker, business developer en strateeg.
Hoewel minder fysiek, doet hij nog altijd niets liever dan opdrachten en data ontleden en zijn interpretatie er op los te laten. Dat doet hij aan de hand van zijn zelfbedachte gedragsanalyse methodiek NEO.
Ingrid de With
Operations & Traffic manager ingrid@johnnywonder.nlIngrid werd in 1985 geboren in Skarsterlân. En nee, dat ligt niet ergens in Scandinavië. Zoek maar op.
Als rasechte positieveling wordt ze blij als anderen dat zijn en zorgt ze graag voor haar omgeving. Mens én dier. Niet alleen haar stralende persoonlijkheid brengt Ingrid mee naar Johnny Wonder, maar ook haar organisatieskills. Die skills deed ze op bij haar studie Media en Entertainment Management en bracht ze in de praktijk voor bijvoorbeeld UEFA, SAIL, Nike en Q-Dance.
Ingrid heeft een voorliefde voor structuur en efficiëntie. Komt dat even goed van pas op de Bloemgracht! Als Business Assistant & Office Manager zorgt zij ervoor dat alles bij ons op rolletjes loopt.