Willem Dudok
Partner willem@johnnywonder.nlWillem Dudok (1979) is oprichter van Johnny Wonder. Hij is verantwoordelijk voor strategie en conceptontwikkeling.
Willem groeide op in Made, onder de rook van Breda. Zijn sympathieke zachte g en loyale steun aan voetbalclub NAC getuigen nog van die tijd.
Hij werkte eerder voor Theater LUX in Nijmegen, campagnebureau BKB, de Amsterdamse verkiezingscampagne van Lodewijk Asscher in 2010 en het Kabinet van de Burgemeester in Amsterdam.
Willem is onder meer trots op het werk voor:
Pleegzorg Nederland
NS Jongerentoer
Michiel de Vries
Managing Partner michiel@johnnywonder.nlMichiel de Vries (1971) is managing partner bij Johnny Wonder. Hij werkte jarenlang voor verschillende reclame- en communicatieadviesbureaus, waar hij zo’n beetje alle facetten van marketing en communicatie leerde kennen. Van reclame- en merkstrategie, PR, corporate communicatie en crisismanagement tot sponsoring. Michiel werkte daarnaast aan klantzijde voor de meest uiteenlopende merken: van Coca-Cola, Artis en Insinger de Beaufort tot de KNSB en YACHT.
Toch kreeg hij steeds meer behoefte aan een plek waar hij structureel kon werken voor merken met een duidelijke, maatschappelijke missie. Die vond hij bij Johnny Wonder, samen met een team bevlogen collega’s met een duidelijke blik op communicatie. Dat was zo’n goede match dat hij zich al snel aan bureau en collega’s verbond als partner.
In die rol ondersteunt en adviseert hij klanten en bouwt hij aan de kwaliteit en toekomst van ons bureau. En daar houdt het bouwen niet op. Voor zijn tuin timmert Michiel eigen Rietveldbankjes van steigerhout. En bakt hij de lekkerste houtovenpizza’s en zelfgemaakte appeltaarten waar ze bij ons in de Jordaan een flinke punt aan kunnen zuigen.
Alies Pronk
Datastrateeg alies@johnnywonder.nlAlies Pronk (1995) is onze Datastrateeg, maar vooral wat je noemt een échte Johnny: niet weg te slaan! Voor haar studie Communicatiewetenschap liep ze in 2015 stage bij ons en dat vond ze het leukste onderdeel van haar studie. Het was dan ook geen toeval dat Alies - na een paar tijdelijke banen bij Johnny, een half jaar reizen en een afgeronde master Business Administration - gewoon weer terugkeerde op het nest.
Als Datastrateeg zet ze zich in om te achterhalen wat data zegt over de interesses van het publiek. En hoe we daar in onze communicatie zo goed mogelijk op in kunnen spelen. Dat doet ze aan de hand van
gedragsanalyse methodiek NEO.
 
In haar vrije tijd kun je haar zoal spotten terwijl ze ergens een dansje waagt of gemoedelijk borrelt met eenzame Amsterdamse ouderen voor de stichting die ze runt: stichting Met je hart.
Anneloes Prins
Social Media Consultant anneloes@johnnywonder.nlAnneloes was stiekem al een Johnny zonder dat ze het wist. Naast haar freelance schrijf- en PR-werk was ze verantwoordelijk voor de social media accounts van RTL Nieuws. Door middel van een sterke strategie, grondige data-analyse en adviezen aan de redactie zorgde ze dat hun belangrijke en relevante verhalen een steeds groter publiek bereikten. Echt iets voor ons dus. En dat vond ze gelukkig zelf ook.
Ze liet de immer doordraaiende nieuwscyclus achter zich en helpt nu onze klanten door te zorgen dat ook hun belangrijke verhalen het publiek krijgen dat ze verdienen met strategieën, rapportages, analyses en meer. Fijne bijkomstigheid: nu compenseert Anneloes de overload aan breaking news met een gezonde portie reality tv, ‘Britney Spears Rave’ fietsklasjes en het maken van haar eigen oorbellen!
Michelle Herfkens
Accountmanager michelle@johnnywonder.nlMichelle Herfkens (1990) is onze aanwinst op het gebied van accountmanagement.
Leuk feitje: Michelle woont pas sinds kort weer in Nederland. Voordat ze Johnny Wonder kwam versterken, heeft ze vier jaar in Sydney gewerkt als accountmanager bij verschillende reclamebureaus. Hier heeft ze campagnes geleid voor klanten als ING, Tinder en Samsung. Toch besloot ze het land van de koala’s en kangoeroes vaarwel te zeggen en ruilde dit in voor stroopwafels, broodjes kroket en een hele leuke baan bij een heel leuk bedrijf (al zeggen we het zelf). Bij Johnny Wonder zet ze zich in voor onder andere UWV, KPN, ProRail en ‘s Heeren Loo.
Wat haar baan zo leuk maakt? ‘Het werken voor organisaties die echt een verschil maken in het leven van mensen, dat is waar ik energie van krijg.’ Waar ze ook energie van krijgt is koffie ‘en dan het liefst een echte Australische flat white natuurlijk’. Je kunt het meisje uit Australië halen, maar Australië niet uit het meisje, blijkbaar.
Maartje van Dehn
Office & Traffic Manager maartje@johnnywonder.nlSommige mensen zien office management als een springplank naar een andere functie binnen een bureau. Voor Maartje is het de leukste baan die er is. Want ze mag overal haar neus in steken. Sterker nog, dat wordt van haar verwacht.
Jarenlang werkte ze als office manager bij diverse gerenommeerde architecten- en communicatiebureaus. Tot ze vanwege de pilotenbaan van haar man een paar jaar terug met haar gezin naar Dubai verhuisde. Super avontuurlijk en interessant natuurlijk, wonen op een plek met zó’n andere cultuur. Maar het werd haar ook duidelijk dat een leven als ‘trailing spouse’ niet voor haar is weggelegd.
Inmiddels zorgt ze er met haar scherpe blik en organisatietalent voor dat Johnny de ultieme werkplek is. Waar collega’s zich thuis voelen, geïnspireerd worden en samen kunnen werken aan alle mooie projecten voor onze klanten. Want dat is toch uiteindelijk waar het om gaat: met z’n allen heel coole dingen maken. Iets waar Maartje op een borrel graag over mag opscheppen.
Jort van Dijk
Eindredacteur jort@johnnywonder.nl‘Ik hou alleen op met freelancen als ik een plek vind met mensen waar ik het goed mee kan vinden en opdrachten die ertoe doen,’ riep Jort lange tijd. En toen was daar Johnny.
Nu overziet hij als eindredacteur de vele social content die we maken en is hij betrokken bij verschillende campagnes. Broeden op creatieve concepten, het schrijven van mooie verhalen of juist korte copy die net even iets waardevoller is dan al het plats dat er al online te vinden is.
Stuk voor stuk dingen waar hij net zo enthousiast van wordt als een goed concert, een tafel vol eten en schreeuwen naar voetballers op tv die hem toch niet kunnen horen. Van zijn overstap heeft hij dus nooit meer spijt gehad.
Janne den Adel
Redacteur janne@johnnywonder.nlJanne den Adel (1992) studeerde eventjes Pedagogische Wetenschappen, maar werd groen van jaloezie als ze de op het station de studenten van de HKU zag met hun kokers vol creatief werk. Dat wilde zij ook, dus ging ze Media en Cultuur studeren in Amsterdam, waar ze niet alleen theoretische kennis opdeed, maar ook veel zelf maakte: van documentaires tot video-essays. Daarbovenop deed ze ook nog een master Filmstudies, waar ze leerde filmscripts te beoordelen op hun kwaliteit, maar ook documentaireplannen schrijven. ‘Een superleuke master waar ik heel veel heb geleerd over hoe je een verhaal vertelt.’
En die verhalen vertelt Janne. Eerst bij haar stages bij AT5 en VPRO Dorst, en nu bij Johnny Wonder. Ze hoopt nog een heleboel te leren, maar weet ons ook nog iets bij te brengen: hoe je een goede latte maakt. Ze werkte namelijk even als barista, en kan leuke hartjes en andere vormpjes maken in de koffie. Nu nog even een espressomachine op het kantoor.
Nina van Ee
Datastrateeg nina@johnnywonder.nlInteresse in menselijk gedrag, mooie campagnes en de wens om maatschappelijke impact te maken. Daarmee, dacht Nina, ben ik bij Johnny Wonder aan het juiste adres. En dat was de spijker op zijn kop. Als datastrateeg verdiept ze zich in het publiek van onze klanten. Wat vinden ze, hoe laten ze dat blijken en waarom? Met dat soort onderzoek legt ze de basis voor mooie campagnes en maatschappelijke impact. Cirkeltje rond dus.
Deze master in de sociale psychologie maakt daarnaast graag impact in de keuken én de sportschool. Nina heeft de beste gevulde Bao Buns van Amsterdam in huis en is op een oneindige zoektocht naar het sportschoolklasjes met de meest overtuigende ‘motivational speech’. Beroepsdeformatie van het fitste soort die we hier alleen maar toejuichen!
Sanne Tiemissen
Projectmanager sanne@johnnywonder.nl‘Uiteindelijk komt alles goed’, dat is een van de lessen die Sanne leerde van haar tijd als projectmanager in de bruisende, maar soms ook keiharde eventwereld. Waanzinnige jaren waarin ze met een hechte club de hele wereld over trok voor de organisatie van bekende dance events als Mysteryland, Sensation en Defqon.1.
Sanne krijgt een kick van dingen regelen en organiseren. Altijd al zo geweest. Ze denkt vaak twee stappen vooruit en wil het liefst elk mogelijk scenario vooraf hebben uitgedacht. Maar weet dus tegenwoordig ook wanneer ze erop kan vertrouwen ‘dat het wel goed komt’. Het belangrijkste is dat zowel collega’s als klanten hun werk zo goed mogelijk kunnen doen.
Een geboren projectmanager dus. En een avontuurlijk multitalent. Zo begon ze haar werk bij Johnny Wonder vanuit Canada en Mexico. Inmiddels is ze weer in het land, en woont ze samen met haar vriend afwisselend in Den Bosch en Amsterdam. Want waarom in één stad blijven, als je ook van twee kan genieten? In haar vrije tijd hangt Sanne regelmatig op een wakeboard achter een boot. En haar classpass heeft ze inmiddels wel drie keer uitgespeeld.