Willem Dudok
Partner willem@johnnywonder.nlWillem Dudok (1979) is oprichter van Johnny Wonder. Hij is verantwoordelijk voor strategie en conceptontwikkeling.
Willem groeide op in Made, onder de rook van Breda. Zijn sympathieke zachte g en loyale steun aan voetbalclub NAC getuigen nog van die tijd.
Hij werkte eerder voor Theater LUX in Nijmegen, campagnebureau BKB, de Amsterdamse verkiezingscampagne van Lodewijk Asscher in 2010 en het Kabinet van de Burgemeester in Amsterdam.
Willem is onder meer trots op het werk voor:
Pleegzorg Nederland
NS Jongerentoer
Michiel de Vries
Managing Partner michiel@johnnywonder.nlMichiel de Vries (1971) is managing partner bij Johnny Wonder. Hij werkte jarenlang voor verschillende reclame- en communicatieadviesbureaus, waar hij zo’n beetje alle facetten van marketing en communicatie leerde kennen. Van reclame- en merkstrategie, PR, corporate communicatie en crisismanagement tot sponsoring. Michiel werkte daarnaast aan klantzijde voor de meest uiteenlopende merken: van Coca-Cola, Artis en Insinger de Beaufort tot de KNSB en YACHT.
Toch kreeg hij steeds meer behoefte aan een plek waar hij structureel kon werken voor merken met een duidelijke, maatschappelijke missie. Die vond hij bij Johnny Wonder, samen met een team bevlogen collega’s met een duidelijke blik op communicatie. Dat was zo’n goede match dat hij zich al snel aan bureau en collega’s verbond als partner.
In die rol ondersteunt en adviseert hij klanten en bouwt hij aan de kwaliteit en toekomst van ons bureau. Dat is niet het enige bouwwerk. Michiel timmert zijn eigen Rietveldbankjes van steigerhout voor in de tuin, waar hij ook graag de lekkerste zelfgemaakte houtovenpizza’s bakt.
Alies Pronk
Datastrateeg alies@johnnywonder.nlAlies Pronk (1995) is onze Datastrateeg, maar vooral wat je noemt een échte Johnny: niet weg te slaan! Voor haar studie Communicatiewetenschap liep ze in 2015 stage bij ons en dat vond ze het leukste onderdeel van haar studie. Het was dan ook geen toeval dat Alies - na een paar tijdelijke banen bij Johnny, een half jaar reizen en een afgeronde master Business Administration - gewoon weer terugkeerde op het nest.
Als Datastrateeg zet ze zich in om te achterhalen wat data zegt over de interesses van het publiek. En hoe we daar in onze communicatie zo goed mogelijk op in kunnen spelen. Dat doet ze aan de hand van
gedragsanalyse methodiek NEO.
In haar vrije tijd kun je haar zoal spotten terwijl ze ergens een dansje waagt of gemoedelijk borrelt met eenzame Amsterdamse ouderen voor de stichting die ze runt: stichting Met je hart.
Anneloes Prins
Social Media Consultant anneloes@johnnywonder.nlAnneloes was stiekem al een Johnny zonder dat ze het wist. Naast haar freelance schrijf- en PR-werk was ze verantwoordelijk voor de social media accounts van RTL Nieuws. Door middel van een sterke strategie, grondige data-analyse en adviezen aan de redactie zorgde ze dat hun belangrijke en relevante verhalen een steeds groter publiek bereikten. Echt iets voor ons dus. En dat vond ze gelukkig zelf ook.
Ze liet de immer doordraaiende nieuwscyclus achter zich en helpt nu onze klanten door te zorgen dat ook hun belangrijke verhalen het publiek krijgen dat ze verdienen met strategieën, rapportages, analyses en meer. Fijne bijkomstigheid: nu compenseert Anneloes de overload aan breaking news met een gezonde portie reality tv, ‘Britney Spears Rave’ fietsklasjes en het maken van haar eigen oorbellen!
Maartje van Dehn
Office & Traffic Manager maartje@johnnywonder.nlSommige mensen zien office management als een springplank naar een andere functie binnen een bureau. Voor Maartje is het de leukste baan die er is. Want ze mag overal haar neus in steken. Sterker nog, dat wordt van haar verwacht.
Jarenlang werkte ze als office manager bij diverse gerenommeerde architecten- en communicatiebureaus. Tot ze vanwege de pilotenbaan van haar man een paar jaar terug met haar gezin naar Dubai verhuisde. Super avontuurlijk en interessant natuurlijk, wonen op een plek met zó’n andere cultuur. Maar het werd haar ook duidelijk dat een leven als ‘trailing spouse’ niet voor haar is weggelegd.
Inmiddels zorgt ze er met haar scherpe blik en organisatietalent voor dat Johnny de ultieme werkplek is. Waar collega’s zich thuis voelen, geïnspireerd worden en samen kunnen werken aan alle mooie projecten voor onze klanten. Want dat is toch uiteindelijk waar het om gaat: met z’n allen heel coole dingen maken. Iets waar Maartje op een borrel graag over mag opscheppen.
Jort van Dijk
Eindredacteur jort@johnnywonder.nl‘Ik hou alleen op met freelancen als ik een plek vind met mensen waar ik het goed mee kan vinden en opdrachten die ertoe doen,’ riep Jort lange tijd. En toen was daar Johnny.
Inmiddels zijn we een paar jaar verder en zit hij nog altijd op zijn plek. Als contentstrateeg en eindredacteur is hij betrokken bij veel van ons creatieve werk. Van het bedenken van creatieve concepten of formats, tot het maken en overzien van waardevolle content voor veel van onze klanten.
Stuk voor stuk dingen waar hij net zo enthousiast van wordt als een goed concert, een tafel vol eten en schreeuwen naar voetballers op tv die hem toch niet kunnen horen. Van zijn overstap heeft hij dus nooit meer spijt gehad.
Janne den Adel
Redacteur janne@johnnywonder.nlJanne den Adel (1992) studeerde eventjes Pedagogische Wetenschappen, maar werd groen van jaloezie als ze op het station de studenten van de HKU zag met hun kokers vol creatief werk. Dat wilde zij ook, dus ging ze Media en Cultuur studeren in Amsterdam, waar ze niet alleen theoretische kennis opdeed, maar ook veel zelf maakte: van documentaires tot video-essays. Daarbovenop deed ze ook nog een master Filmstudies, waar ze leerde filmscripts te beoordelen op hun kwaliteit, en documentaireplannen te schrijven. ‘Een superleuke master waar ik heel veel heb geleerd over hoe je een verhaal vertelt.’
Inmiddels heeft ze in de afgelopen jaren bij Johnny Wonder haar eigen koker vol creatief werk opgebouwd. Met daarin creatieve concepten, formats en campagnemiddelen. En een enorm scala aan bijzondere verhalen die ze optekende voor klanten als NS en UWV.
Jela Kloosterman
Account Manager jela@johnnywonder.nlJela is een Friese Amsterdammer die vloeiend is in Mandarijn. Met die achtergrond is het geen wonder dat ze een scherp oog heeft voor het perspectief van anderen. Die kwaliteit verfijnde ze in haar vorige rol als accountmanager bij een bedrijf dat import en export faciliteert tussen Nederland, China en Vietnam. Ze ontwikkelde zich daar tot een goede, betrouwbare schakel te midden van verschillende mensen, culturen en belangen.
Maar met een studie Communicatie in de achterzak miste ze daar tóch de creatieve projecten en campagnes waar ze zo veel voldoening uit haalt. Gelukkig was daar Johnny Wonder! Bij Johnny gebruikt ze haar sterke sociale antenne en haar kracht om de wensen en verwachtingen van collega’s en klanten te kaderen, sturen en structureren. En zo zorgt ze voor vruchtbare samenwerkingen met haalbare doelstellingen en strakke planningen.
Die structuur brengt ze ook mee naar de keuken, als ze weer eens een tafel vol kookt voor haar vrienden. Maar soms laat ze de structuur ook gewoon even helemaal los, door willekeurige boeken bij diezelfde vrienden uit de kast te trekken om zich te laten verrassen door hun smaak.