Hoe kunnen we op een leuke manier de nieuwe Eurostar tussen Amsterdam en Londen onder de aandacht brengen? Met die vraag kwam NS bij ons. Wat bleek: de eerste Eurostar ging rijden in de weken voor de Britse Royal Wedding van Harry en Meghan.
Dus deden we een oproep op het Facebook-kanaal van NS, selecteerden 10 roodharige Nederlandse Harry’s en nodigden ze uit op één van de eerste ritjes met de Eurostar naar Londen. Daar hadden ze een date met hun eigen Britse schoonheid.
Van deze actie (met echte, soms ongemakkelijke dates) maakte we een leuke videoregistratie. De actie leverde naast veel PR ook een nachtelijke escapade op, plus 4 uitgewisselde telefoonnummers en één vervolgdate in Nederland.
Met onze gedragsanalyse methodiek NEO brachten we de impact van deze actie op de Facebookpagina in kaart en zagen we dat deze video erg goed landde bij het publiek.
Aantal views video
180.000Aantal bereikte mensen
480.000PR-waarde
€72.000Vervolgdate
1Deze campagne in de media
- https://www.metronieuws.nl/nieuws/2018/05/hollandse-harrys-zoeken-eigen-meghan-in-londen
- https://www.telegraaf.nl/vrouw//nieuws/1993034/10-nederlandse-prins-harry-look-a-likes-op-zoek-naar-liefde
- https://www.lindanieuws.nl/snacks/ns-international-lookalikes-prins-harry-meghan/
- https://beaumonde.nl/lifestyle/10-hollandse-dubbelgangers-van-prins-harry-op-zoek-naar-hun-meghan-markle
- https://www.ad.nl/video/production/tien-roodharigen-zoeken-hun-meghan-in-londen~vp36028
- https://www.lindanieuws.nl/nieuws/tien-nederlandse-harrys-zochten-londen-meghan-en-verliep-zo/
- https://www.adformatie.nl/pr/ns-stuurt-10-roodharige-harrys-als-pr-stunt-naar-londen#
We sturen ze op Jongerentoer
Johnny Wonder maakte een campagne om jongeren te inspireren erop uit te gaan met de trein.
Nederlandse SpoorwegenOde aan de kleine harde werkers van de Zuidas
Op de Zuidas stikt het van de harde werkers. En dan hebben we het niet alleen over wat er gebeurt in die enorme kantoren. Want verstopt in het groen werken mieren, slakken, vogels, bijen en vleermuizen misschien wel harder dan al die slimme advocaten en consultants bij elkaar. Met de nieuwe Groene Wandelroute geven we een ode aan de kleine harde werkers van de Zuidas. En laten we zien hoe groen en levendige deze Amsterdamse stadswijk eigenlijk is.
Zuidas
Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?