Hoe kunnen we op een leuke manier de nieuwe Eurostar tussen Amsterdam en Londen onder de aandacht brengen? Met die vraag kwam NS bij ons. Wat bleek: de eerste Eurostar ging rijden in de weken voor de Britse Royal Wedding van Harry en Meghan.
Dus deden we een oproep op het Facebook-kanaal van NS, selecteerden 10 roodharige Nederlandse Harry’s en nodigden ze uit op één van de eerste ritjes met de Eurostar naar Londen. Daar hadden ze een date met hun eigen Britse schoonheid.
Van deze actie (met echte, soms ongemakkelijke dates) maakte we een leuke videoregistratie. De actie leverde naast veel PR ook een nachtelijke escapade op, plus 4 uitgewisselde telefoonnummers en één vervolgdate in Nederland.
Met onze gedragsanalyse methodiek NEO brachten we de impact van deze actie op de Facebookpagina in kaart en zagen we dat deze video erg goed landde bij het publiek.
Aantal views video
180.000Aantal bereikte mensen
480.000PR-waarde
€72.000Vervolgdate
1Deze campagne in de media
- https://www.metronieuws.nl/nieuws/2018/05/hollandse-harrys-zoeken-eigen-meghan-in-londen
- https://www.telegraaf.nl/vrouw//nieuws/1993034/10-nederlandse-prins-harry-look-a-likes-op-zoek-naar-liefde
- https://www.lindanieuws.nl/snacks/ns-international-lookalikes-prins-harry-meghan/
- https://beaumonde.nl/lifestyle/10-hollandse-dubbelgangers-van-prins-harry-op-zoek-naar-hun-meghan-markle
- https://www.ad.nl/video/production/tien-roodharigen-zoeken-hun-meghan-in-londen~vp36028
- https://www.lindanieuws.nl/nieuws/tien-nederlandse-harrys-zochten-londen-meghan-en-verliep-zo/
- https://www.adformatie.nl/pr/ns-stuurt-10-roodharige-harrys-als-pr-stunt-naar-londen#
NS Publieksprijs
NS draagt lezen een warm hart toe en neemt reizigers graag mee in haar enthousiasme over boeken. Dat komt jaarlijks tot een hoogtepunt tijdens de aanloop naar en uitreiking van de NS Publieksprijs. Om aandacht voor die prijs en de genomineerde boeken zo groot mogelijk te maken, ontwikkelden we een campagne rondom digitale Miniboekjes. Die zorgden voor een enorme groei in lezers én stemmen.
Nederlandse SpoorwegenJohnny & Frank
Voor marketingblog en opleidingsinstituut Frankwatching verzorgen we sinds 2013 trainingen in Online Communicatiestrategie.
Frankwatching
Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?