Johnny Wonder
Milieu Centraal

Een Dagje Groen

Milieu Centraal weet alles over duurzaamheid, maar slechts weinig mensen weten wie zij zijn. Ze vroegen ons daarom om een naamsbekendheidcampagne. Wij vinden missie-bekendheid minstens zo belangrijk, dus maakten we de organisatie-missie ook de campagne-missie: mensen laten zien hoe makkelijk duurzaam leven kan zijn.

Van iedere groene actie weet Milieu Centraal precies hoeveel invloed op het milieu het heeft. Aan die concrete kennis hebben mensen in tijden van klimaatdiscussies veel behoefte. Daarom maakten we een crowdfunding-campagne waarmee we duurzaamheid konden meten.

Je investeert alleen geen geld, maar tijd in duurzaamheid. Een dagje bijvoorbeeld. Een dagje groen kan iedereen wel doen. En het telt snel op, want 10 dagen met z’n tienen is al snel een maand of drie.

Campagnesite: www.eendagjegroen.nl

Facebookcontent
Op de Facebookpagina van Milieu Centraal plaatsen we verhalen over mensen die een dagje groen deden. Daarmee brachten we een extra laag in de campagne aan voor de huidige volgers. Met behulp van onze gedragsanalyse methodiek NEO brachten we real time de impact van de content in kaart zodat we de verhalen gedurende de campagne konden optimaliseren.

 

PR
Met PR, social content, een influencer-campagne en online advertenties joegen we de campagne aan. Dat had effect: met alle deelnemers doen we inmiddels al ruim 335 jaar groen. En de teller loopt nog steeds op. Zo leert een groeiend aantal mensen Milieu Centraal kennen als dé praktische gids voor duurzame tips en adviezen. Missie geslaagd!

Samen investeren we al

336 jaar
CO2-besparing

53.108 kg
Aantal actieve deelnemers

2023

Development samen met Bravoure
Animatievideo samen met A Studio Called Quest

30 doen we voor elkaar

Om Amsterdammers bewust te maken van de nieuwe maximumsnelheid van 30 kilometer per uur, ontwikkelden we voor de Gemeente Amsterdam de campagne '30 doen we voor elkaar'.

Acht eeuwen Zin

Voor het 800-jarig bestaan van de orde der Dominicanen maakten we een campagne rondom de zinzoekers van de moderne tijd.

Dominicanen

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.

True Ideas neemt Johnny Wonder over

Door deze uitbreiding kunnen we nóg beter inspelen op de groeiende behoefte van merken die maatschappelijk van betekenis willen zijn en zich daarmee onderscheidend willen profileren.
Meer weten over True Ideas?