De zakelijke reiziger weet de ICE International naar Basel al goed te vinden, blijkt uit de verkochte 1e klas-tickets, maar de leisure reizigers nog niet. Dat moet veranderen.
De stad Basel heeft alle ingrediënten voor een goede city-trip, zonder de drukte van alle populaire bestemmingen. En door met de trein te gaan, kom je er nog heel relaxt aan ook. Om dat over te brengen maakten we:
- Sponsored content met tips voor ontspannen treinreizen.
- Prachtig geïllustreerde posters.
- Een docu over prijswinnaars die naar Art Basel mochten.
- Een livestream waarmee de kijker zelf de treinreis naar Basel vanuit huis kon beleven én onderweg prijzen kon winnen.
De illustraties in deze campagne werden verzorgd door Sandy van Helden.






Het resultaat
Uit onderzoek van MetrixLab naar de campagne bleek dat het thema ‘rust’ zeer goed aansloot bij het publiek, en dat de campagne ook een zeer positieve bijdrage leverde aan de algemene merkwaarden van ICE.
Over het algemeen was het ingekochte bereik van de mediapartners erg hoog, net als de leestijd van de gesponsorde artikelen. Een artikel op HP/de tijd had zelfs een gemiddelde leestijd van 6 minuten.
De Rol van je Leven
Als je ergens een bijzondere rol kan spelen in het leven van anderen, dan is dat in de zorg. En hoe meer mensen zich dat beseffen, hoe meer zorgpersoneel. Voor ouderenzorgaanbieder Evean ontwikkelden we daarom een arbeidsmarktcampagne waarin we de rol van hun zorgprofessionals op een wel heel bijzondere manier lieten zien: met een online dramaserie.
EveanDe Kopje Suiker Award
Voor woningcorporatie Mitros reiken we elke maand een gouden kopje suiker uit aan sociale huurders die elkaar nomineren als Beste Buur.
Mitros
Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?