Johnny Wonder
Logo_JW
Woest Zuid

Wervingscampagne Woest Zuid

Fulltime Operations Manager, Chief Executive Officer, Chapter Lead Creative Content… Allemaal ontzettend hippe functietitels waarmee interessant wordt gedaan op LinkedIn en feestjes, maar waarvan niemand écht weet wat ze nou betekenen. Die titels kunnen bij Woest Zuid veel beter, dachten wij. Maar vooral: leuker.

Woest Zuid, een buitenschoolse opvang voor kinderen vanaf 4 jaar, had dringend personeel nodig. Ze groeiden namelijk ontzettend hard en er waren plannen om nieuwe vestigingen te openen, maar dit kon alleen doorgaan als er meer goede nieuwe mensen werden aangenomen. Zelfs voor de huidige vestigingen was het personeelsbestand eigenlijk te krap. Dat maakte de coronacrisis nog eens extra voelbaar. Daarom vroeg Woest Zuid ons een arbeidsmarktcampagne te bedenken én uit te voeren, met als uiteindelijke doel tientallen nieuwe mensen te vinden. 

De doelgroep waar deze campagne zich op richtte, bevindt zich in de ‘twilight zone’: ze zijn net klaar met studeren en staan aan de start van hun professionele leven. Zij voelen vaak de druk om ‘volwassen keuzes’ te maken, maar weten nog niet zo goed wat ze kunnen en wat voor baan ze willen. Waar de meeste werkgevers deze doelgroep juist proberen te overtuigen om daar hun serieuze carrière te beginnen, zegt Woest Zuid: het hóeft allemaal niet meteen zo serieus, bij ons kun je – bij wijze van spreken – je jeugd nog even verlengen. 

 

Functie(titel)s met een twist

Je kent ze wel: van die creatieve functietitels waarbij je je afvraagt wat ze in hemelsnaam betekenen. Want wat doe je als Junior Executive Business Developer? Of waar houd een Creative Operations Lead zich mee bezig? 

Als je komt werken bij Woest Zuid, krijg je niet een of andere ingewikkelde functietitel waar niemand iets van snapt. Bij Woest Zuid doe je waar je al goed in bent. Bij Woest Zuid wordt je Senior Klimboomanalist, Creative Producer Apenkooien, Senior Lef Developer of Chief Grenzenverlegger. Deze functietitels zijn onderscheidend, grappig en speels. Én tegelijk een commentaar op de ‘serieusheid’ en wollige aard van functie(titel)s elders.

 

Advertenties op Instagram

Rond deze functietitels maakten we videoadvertenties op Instagram, voor zowel voor in de Feed, als in Stories en Reels. Daarmee lichtten we de bijzondere functietitels uit, met het doel aandacht te trekken van de doelgroep. En dat compleet in de stijl van Woest Zuid: jong, snel en energiek.

Woeste vragen

Om meer verdieping te bieden, maakten we drie langere video’s waarin we Woeste Werkers vroegen naar hun ervaringen bij Woest Zuid. Deze video’s appelleren aan de twijfels en behoeftes van de doelgroep in de ’twilight zone’ – en proberen die vervolgens weg te nemen. Deze video’s gaan over dingen als vriendschap op je werk, hoe je jezelf kunt ontwikkelen, over het clubgevoel van Woest Zuid of over hoe het is om met kinderen te werken. Allemaal dingen die je jezelf als vers-afgestudeerde twintiger kunt afvragen…

Resultaten

Met deze campagne hebben we de personele uitdagingen voor Woest Zuid in een korte tijd flink kunnen verkleinen. De combinatie van een aansprekend concept, advertenties die geoptimaliseerd zijn voor social media en goede targeting van die advertenties zorgden voor een succesvolle arbeidsmarktcampagne. 

In zes weken tijd trokken we meer dan 5000 geïnteresseerden naar de Homerunpagina waar Woest Zuid haar vacatures plaatst. Dat leidde vervolgens tot een flinke piek in sollicitaties, met veel kwalitatief hoogstaande respondenten. Zo konden we, ook in een krappe arbeidsmarkt, de druk op het personeel verlagen en verdere groei voor Woest Zuid mogelijk maken.

Mensen eten met #GVBeestje

Het ondertussen legendarische GVBeestje verzonnen we voor GVB om het reizen met het OV leuker te maken.

GVB

Ons Energienet

Voor Netbeheer Nederland maakten we een landelijke campagne rondom de uitrol van de slimme meter.

Netbeheer Nederland

Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?

Neem direct contact met ons op.