Milieu Centraal weet alles over duurzaamheid, maar slechts weinig mensen weten wie zij zijn. Ze vroegen ons daarom om een naamsbekendheidcampagne. Wij vinden missie-bekendheid minstens zo belangrijk, dus maakten we de organisatie-missie ook de campagne-missie: mensen laten zien hoe makkelijk duurzaam leven kan zijn.
Van iedere groene actie weet Milieu Centraal precies hoeveel invloed op het milieu het heeft. Aan die concrete kennis hebben mensen in tijden van klimaatdiscussies veel behoefte. Daarom maakten we een crowdfunding-campagne waarmee we duurzaamheid konden meten.
Je investeert alleen geen geld, maar tijd in duurzaamheid. Een dagje bijvoorbeeld. Een dagje groen kan iedereen wel doen. En het telt snel op, want 10 dagen met z’n tienen is al snel een maand of drie.
Campagnesite: www.eendagjegroen.nl
Facebookcontent
Op de Facebookpagina van Milieu Centraal plaatsen we verhalen over mensen die een dagje groen deden. Daarmee brachten we een extra laag in de campagne aan voor de huidige volgers. Met behulp van onze gedragsanalyse methodiek NEO brachten we real time de impact van de content in kaart zodat we de verhalen gedurende de campagne konden optimaliseren.
PR
Met PR, social content, een influencer-campagne en online advertenties joegen we de campagne aan. Dat had effect: met alle deelnemers doen we inmiddels al ruim 335 jaar groen. En de teller loopt nog steeds op. Zo leert een groeiend aantal mensen Milieu Centraal kennen als dé praktische gids voor duurzame tips en adviezen. Missie geslaagd!
Links
- Milieu Centraal begint campagne om wie duurzamer wil leven net dat zetje te geven (De Volkskrant)
- Duurzaam leven lukt niet altijd, en dat vinden we ‘stom’ (NRC)
- Milieu Centraal daagt mensen uit duurzamer te leven (Parool)
- Victor Lamme over duurzamer leven: ‘Hopen op de goede bedoelingen van mensen is niet zo effectief’ (De Volkskrant)
Samen investeren we al
336 jaarCO2-besparing
53.108 kgAantal actieve deelnemers
2023Development samen met Bravoure
Animatievideo samen met A Studio Called Quest
Woest Zuid zoekt Senior Klimboom Analist
Voor Woest Zuid ontwikkelden wij een arbeidsmarktcampagne rondom de dilemma’s van de twintiger.
Woest ZuidReiziger die je bijbleef
Voor NS maakten we een contentserie rondom de Reiziger die je bijbleef, waarin personeel én reizigers de mooiste verhalen deelden over reizigers die dit jaar een indruk bij hen achterlieten.
NS
Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?