Voor woningcorporatie Mitros reiken we elke maand een gouden kopje suiker uit aan sociale huurders die elkaar nomineren als Beste Buur.
Op Facebook heeft Mitros een simpele propositie: hier zie je hoe fijn het kan zijn om te huren bij Mitros. Want sociale huur is vaak precies dat, heel sociaal. Huurders gaan soms door het vuur voor elkaar. Dat willen we graag belonen of nog liever, bevorderen. Want prettig wonen doe je samen. Ga maar na: een werkende douche is fijn, maar de persoon die naast je woont heeft veel meer invloed op je woongenot.
Bovendien lezen we met zijn allen liever over mensen dan douchekoppen. Dat zien we terug in de cijfers uit onze gedragsanalyse methodiek NEO, waarmee alle verhalen gemonitord worden. De ‘Kopje Suiker Award’ slaat aan en is in staat om mensen te activeren. De verhalen roepen veel inhoudelijke reacties op. Van mensen die het verhaal mooi vinden en mensen die hun eigen buren nomineren d.m.v. een nieuw verhaal. Dit verdiept en bestendigt de waardering voor Mitros als een sociaal merk.
Om de bewoners ook in hun wijk te inspireren om een goede buur te zijn, hebben we de Gouden Buren Expo georganiseerd: een rondreizende tentoonstelling op basis van de Kopje Suiker-verhalen. De expo reist langs verschillende Mitros-buurten in Utrecht en Nieuwegein, zodat de verhalen ook huurders kunnen inspireren die nog geen verre vrienden zijn op Facebook.
Harry & Meghan
Om de nieuwe treinverbinding tussen Amsterdam en Londen te vieren stuurden we 10 Nederlandse ‘Prince Harry’s’ met de Eurostar naar Londen voor een date met hun eigen Britse ‘Meghan’.
NS InternationalOntwerpkracht
in de zorg
Voor het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie maakten we een reeks podcasts over ontwerpkracht in de zorg.
Stimuleringsfonds Creatieve Industrie
Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?