Johnny Wonder
Brandweer Amsterdam - Amstelland · 2015

Brandveilige Kerstdagen

Brandweer Amsterdam - Amstelland · 2015

Brandveilige Kerstdagen

Brandweer Amsterdam - Amstelland · 2015

Brandveilige Kerstdagen

Brandweer Amsterdam - Amstelland · 2015

Brandveilige Kerstdagen

De vraag

Wist je dat de brandweer in de maand december wel drie tot vier keer vaker uitrukt? Nou, wij wel. Voor de Brandweer Amsterdam-Amstelland ontwikkelden wij namelijk een feestdagencampagne, om mensen bewust te maken van brandgevoelige situaties rond Kerst en Oud & Nieuw. En dat zijn er nogal wat! Denk maar eens aan een kledingstuk dat in de brand vliegt, als je over de tafel buigt om je oma een kus te geven.

De uitvoering

Daarom bedachten wij bij Johnny Wonder de brandveilige kersttrui. Kijk, zo ziet zo’n trui eruit:

De brandveilige kersttrui

Een gimmick natuurlijk, om mensen op een leuke manier na te laten denken over wat er mis kan gaan, zonder al te veel over gevaar te praten. Want dat is niet zo gezellig tijdens de feestdagen. En dat lukte hartstikke goed. Online kwam er een run op de truien en ook de pers liep er warm voor. Zo kwam het breipatroon in de Libelle en Het Parool, stonden brandweermannen Tom, Bob en Preben in de Metro en gaf ook de Linda tips om de Feestdagen veilig door te komen.

De brandveilige kersttrui was een antwoord op de vraag hoe je opvallende content maakt die op de timeline van je (gewenste) doelgroep terecht komt.

Tips van de brandweer

Om mensen te laten zien dat brand makkelijk voorkomen kan worden gaven wij ook online tips. Dat deden brandweermannen in kersttruien op de pagina van de brandweer zelf, maar we zorgden er ook voor dat er een Kerstboomverbranding-event kwam, waar we een nieuwe community opbouwde die we direct van advies konden voorzien. Zoals:

Brandweer zet huis in de fik

Tijdens de feestdagencampagne organiseerde de brandweer zelf nog een heus videomapping spektakel. Daar schreef AT5 een mooi stukje over. Met een slimme online strategie zorgden we ervoor dat de film bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht kwam. Met succes! Ruim 2 miljoen mensen zagen hoe de brandweer zelf een huis in de fik stak (en ‘m ook weer kwam blussen, uiteraard!)

Het resultaat

De campagne zorgde in twee weken tijd voor bijna een verdubbeling van het aantal fans van de Brandweer Amsterdam-Amstelland.

Mensen eten met #GVBeestje

In opdracht van GVB bedachten we manieren om reizen interessanter te maken, zoals het GVBeestje van kunstenaar Daniël Disselkoen.

GVB · 2016

Acht eeuwen zin

In opdracht van de orde der Dominicanen in Nederland ontwikkelden we een campagne rondom hun 800-jarig jubileum.

Dominicanen · 2016

Deze organisaties hielpen we al met gezien en gehoord worden.

Wat kunnen we voor jou doen?